Åben i dag: 09.00 - 18.00

fra 59,16 $
fra 59,16 $
fra 60,37 $
Anmeldt d. 27. maj 2016 fra mobile enheder

At komme ind i vertikanet er en oplevelse i sig selv, der er så meget at kigge på at bygninger, ruiner, malerier, ægte tæpper mm, man kan nemt bruge 1/2 dag, vi var mest indstillet på og ville ind i sistine chapel hvor man kunne se maleriet med de 2 hænder som strækker sig mod hinanden da vi selv har haft maleriet,,,men men men, tror vi gik rundt i 2 timer før vi kom dertil, der er jo så mange turister så det er helt vildt, så det tager jo noget tid at komme frem,,,,,,og tænk sig da vi så endelig kom til rummet der var så helligt at man ingen gang måtte tage et billede blev vi vildt skuffet, vi troede det ville være i en kuppel i loftet og fylde det hele, men øv, det var et billede i blandt 20-40 billeder måske så vi blev skuffede.....
Men skal man ind i vertikanet så bestil endelig billet på forhånd, vi gik forbi køen som nok var mindst 1/2 km lang, hørte nogen sagde det ville tage 3 timer for den kø inden de kom ind, men vi gik direkte op til indgangen og var inde med det samme, tror der var 2 pers foran os, vi ved ikke om det er dyrer at forud bestille billetterne, men vi havde ikke taget derind hvis vi skulle vente 2-3 timer i kø, så vi ville godt ofre lidt på det, de kostede 40 euro for os 2,,,,, og vi skulle være der kl 12:30 det var en tid vi fik på internet siden. Biletterne bestilte vi på vertikanets hjemmeside........og selvom vi blev skuffet over billedet er det absolut et sted man ikke må gå glip af og se i ROM.

Dato for oplevelse: maj 2016
Tak, Tina J
Anmeldt d. 26. april 2016 fra mobile enheder

Kan anbefale at købe Roma and Vatican Pass, der giver adgang til guidet indgang. Vi startede dagen med en smuk køretur i en lille bus i Vatikanets have. Tog ca. 45 min. Derefter museet på egen hånd hvilket vi brugte en times tid på. Fulgte derefter med menneskemængden gennem det imponerende Sixtinske Kapel i 1 1/2 time. Masser af indtryk så man næsten får for meget inden man når til Peterskirken. Kan anbefale Vatikanhaven på det varmeste, men også Sixtinske Kapel.

Dato for oplevelse: februar 2016
Tak, Mette J
Anmeldt d. 21. april 2016

Her er malerier og skulpturer for enhver. Især samlingen af ældre kunst er imponerende. Mange af udstillingshallerne er et kunstværk i sig selv. Samlingen er så stor, så hvis man er meget kunstinteresseret er der behov for mere end 1 besøg.

Tak, PGrau
Anmeldt d. 21. april 2016 fra mobile enheder

Det kan godt være at det bare er mig, som ikke havde gjort mit hjemmearbejde godt nok, men jeg havde forventet at se Vatikanets skatte på museet, men i stedet for se man en hel masse statuer af både dyr, romerske kejsere og græske guder. Umiddelbart tror jeg, at det er godt at have en guide med, at der generelt ikke står ret meget om genstandene ude på museet

Tak, ceciliedaugaard
Anmeldt d. 19. april 2016

Museet er utroligt imponerende - ikke kun med udstillingerne, men også med salene og rummene i sig selv. Vi besøgte det på hvad der skulle være en "stille" dag, men der var massivt af mennesker i et omfang som gør oplevelsen af stedet dårligt. Man bevæger sig i en store samlet masse som nærmest skaber klaustrofobi.
Omfanget af museet gør at det næsten er umuligt at komme ordentligt igennem på en dag.

Tak, Fjepp