“Meget hyggeligt og centralt beliggende hotel”
Anmeldelse af Hotel Santa Maria

Bedste priser for -
Indtjekning dd/mm/åååå Udtjekning dd/mm/åååå
Priser er for 1 værelse til 2 personer
Vis priser
Sammenlign de bedste priser fra de mest populære rejsewebsites
og 11 websites mere!
Hotel Santa Maria
Vurderet som nr. 11 ud af 1.269 hoteller i Rom
Anmeldt 14. marts 2017 fra mobile enheder

Hvis du vil overnatte stille og roligt i Rom er Trastevere stedet. Og i Trastevere er Hotel Santa Maria hotellet. Lige bag Santa Maria pladsen, men alligevel stille og roligt. Meget hyggeligt med alle værelser ud til en lille gårdhave med appelsintræer. Der er desuden en solfyldt terrasse. Morgenmaden noget af det bedste, vi har fået i Italien. Kan kun anbefales.

Overnattede: Marts 2017, rejste med familie
Tak, Pia S
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 28. august 2016

Hotellet har en fin morgenmad, værelset er lidt slidt, sengene burde udskiftes, badeværelset er ok. Alt i alt et gennemsnitteligt hotel. Men det opvejes fuldstændigt af den gode service, den dejlige morgenmadsbuffet samt den fantastiske gårdhave. Vi kommer igen!

Værelsestip: Happy hour om eftermiddagen i hyggelig gårdhave
Vis flere værelsestip
  • Overnattede: August 2016, rejste med familie
Tak, Christian M
Anmeldt 24. juli 2016

Vi var en familie på 2 halvvoksne teenagere og 2 voksne 3 dage i Rom. Santa Maria var valgt ud fra gode ratings på Tripadvisor og det viste sig absolut at holde stik. Hotellet er placeret lige midt i det meget, meget hyggelige og autentiske café og restaurant-kvarter omkring Piazza d. Santa Maria in Travestere - lige syd for Tiberen og i gåafstand til "det hele". Efter en lang tur på gå-ben rundt til seværdigheder i Rom, byder hotellet på en lille oase af en atriumgård, hvor man sidder under appelsintræer (med appelsinerne hængende over hovedet) - og der kan man sidst på eftermiddagen sidde og nyde en eftermiddagsdrink/sodavand/kaffe/te, med gratis tapas-lignende snacks hvis man bestiller et glas. Vi kunne parkere bilen i et lille garageanlæg ved naboen (det arrangerer hotellet ved forespørgsel) - og selv om det var med en del besvær at få en stor bil ind i de snævre gader i kvarteret, så lykkedes det både at få bilen ind og ud. Pris parkering : 23 Euro/døgn. Personalet på hotellet er yderst venligt og hjælpsomt.

• Overnattede: Juli 2016, rejste med familie
Tak, SorenKjeldsen
Anmeldt 6. februar 2016 fra mobile enheder

Kan varmt anbefale Santa Maria. Super hyggeligt hotel med fin gårdhave med appelsintræer og tagterrasse. Hyggelige, rene og pæne værelser. Super morgenmad med både sundt og sødt inklusiv lækker kaffe. Vi vil meget gerne tilbage!!!!!!!

Overnattede: Februar 2016, rejste som par
Tak, Marie B
Anmeldt 15. oktober 2015

Vi havde planlagt en lille hyggelig, forlænget weekend i Rom, og når man ikke er der så længe har man jo ikke lyst til at bruge masser af tid på transport, så valget faldt på Hotel Santa Maria som ligger i bydelen Trastevere, som ligger meget centralt placeret i Rom i gåafstand til Vertikanstaten og Coluseum.

Selve Trastevere bydelen er virkelig hyggelig, med bitte små smalle gader og masser af liv og gadesælgere. Det er spændende bare at gå rundt at opleve og ikke være efter noget bestemt.

Selv hotellet er en perle. Det ligger i en af de små baggyder i Trastevere og ligger bag en lukket port med en lang gang ned til gården hvor receptionen ligger.

Gården er et kapitel for sig selv. Den ligger under appelsintræer og der er også nogen overdækket gazbo hvor man kan læse sin avis hvis det regner. Alle værelserne ligger ud til gården og når du kommer op på tagterrassen der er den hyggeligste italienske baggårdstemning som du kan forestille dig. Selvom der er gang i byen udenforl, er der super stille om natten, fordi de ligger inde mellem bygningerne.

Ud over det er der et aktivietsrum med computere og spil og andre ting, og en bar/restaurant hvor der serveres drinks/snacks/morgenmad. Der bliver serveret morgenmad hver dag fra 7.30-10.30 og det er lækre lokale ting som bliver serveret. Frisk frugt, saltet kød, lækkert brød. Det er bestemt ikke en "continental" som man ellers kender fra de fleste andre hoteller.

Personalet er super flinke og hjælpsomme. Der var intet at komme efter.

Værelset vi havde valgt havde en queensize seng, hvis madras jeg ikke var udpræget fan af, men jeg er også lidt picky hvad det angår. Ellers var det et fint udstyret værelse med alt hvad man kan ønske sig. Et vindue som kan åbnes ud til gården, airconditioning, TV, kaffe/te, minifridge og pengeskab. Rengøringen i værelset var perfekt og møbler og andet inventar fremstod som nyt og rent.

Dette hotel var med til at gøre vores tur uforglemmelig. Jeg kan give det min højeste anbefaling.

• Overnattede: Oktober 2015, rejste som par
Tak, trudslev
Hoteller, som du muligvis også vil synes om...
Rejsende så også på disse hoteller i Rom
Esquilino
Portrait Roma
Nr. 2 af 1.269 i Rom
746 anmeldelser
Vis priser

Har du været i Hotel Santa Maria? Fortæl om dine oplevelser!

Supplerende oplysninger om Hotel Santa Maria

Adresse: Vicolo del Piede 2, 00153 Rom, Italien
Telefonnummer:
Beliggenhed: Italien > Lazio > Rom > Trastevere
Faciliteter:
Bar/lounge Gratis morgenmad Gratis højhastighedsinternet (WiFi) Roomservice Suiter Kørestolsadgang Lufthavnstransport
Hotelstil:
Nr. 4 familiehotel i Rom
Nr. 4 forretningshotel i Rom
Nr. 5 romantisk hotel i Rom
Prisområde: 774 kr.-2.285 kr. (Baseret på gennemsnitspriser for et standardværelse)
Hotelklasse:3 stjerner — Hotel Santa Maria 3*
Antal værelser: 19
Reservationsmuligheder:
TripAdvisor er stolte af at være samarbejdspartner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA og 5viajes2012 S.L., så du med ro i sindet kan reservere på Hotel Santa Maria. Vi hjælper millioner af rejsende hver måned med at finde det perfekte hotel til både ferier og forretningsrejser og altid med de bedste rabatter og særtilbud.
Også kendt som:
Santa Maria Hotel
Santa Maria Rome
Hotel Santa Maria Rome

Er dette din TripAdvisor-registrering?