Åben i dag: 07.00 - 19.00

Tjek kapacitetVis alle produktoplysninger

Google
Sådan kan du opleve Basilica di Santa Maria Maggiore
Anmeldt d. 12. maj 2018

Vi kom til kirken og blev spurgt om vi ville med på en rundvisning oppe på 1. sal. Det ville vi gerne og her var de mest fantastiske mosaikker og en flot flot marmortrappe lavet af Bernini.
Da vi som kom ned i selve kirken, da blev vi bjergtaget. Det er så flot og ærefrygtindgydende at man tror det er løgn. Det var en stor oplevelse.

Dato for oplevelse: maj 2018
Tak, Mikaelconsult
Anmeldt d. 2. april 2018

Basilikaen blev grundlagt helt tilbage i 350 men efter et jordskælv i 1348 blev den gennemrestaureret. Senere tilbygninger/ombygninger er i højbarok stil.
Den er ganske pudsig ved at have en facade, som falder i med husrækken, mens den faktisk er langt flottere på bagsiden. Der vil sædvanligvis være kø for at komme ind ligesom der er kontrol ved indgangen.
Den udgør en af de 4 vigtigste kirker og er ligesom Peters-kirken nærmest en begravelsesplads for paver.
Basilikaen er uhyre flot og smukt dekoreret og fremtræder meget harmonisk.
De pavelige begravelseskapeller kan man vel tage som udtryk for, at paver skal have en overdådig kongelig begravelse. Der er uden tvivl brugt store rigdomme her.
Af Rom´s ca. 900 kirker er denne en, som man bør se.

Dato for oplevelse: marts 2018
Tak, Henrik M
Anmeldt d. 31. marts 2018 fra mobile enheder

Kirken er super flot og overdådig. Utrolig rigdom som kirken har. Ligger på hyggelig plads med mange cafeer og restauranter i sidegaderne

Dato for oplevelse: marts 2018
Tak, 142lenes
Anmeldt d. 23. januar 2018

Roms største og vigtigste Mariakirke. Dem er der ellers rigtigt mange af :). Meget smuk udsmykket kirke med gratis adgang. Et besøg værd.

Dato for oplevelse: oktober 2017
Tak, Mehmet K
Anmeldt d. 20. januar 2018

Der er mange kirker/Basilica i Rom.
Og der er altid for lidt tid til at se dem alle, men Santa Maria Maggiore, er en af dem man bør tage tiden til at se.

Dato for oplevelse: januar 2018
Tak, 275jensa