“En spændende oplevelse med en flot udsigt, specielt at gå rundt i et "månelandskab" med sort jord”
Anmeldelse af Volcan El Teide

Tenerife Mt Teide Cable Car Round-Trip Ticket
nr. 1 af 448 aktiviteter i Tenerife
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt for 4. maj 2018

Min hustru og jeg var på tur op til vulkanen Teide. Jeg var lidt skepsis m.h.t. oplevelsen da det ikke var helt billigt at komme op til vulkanen, desværre kun delvist op, da der skulle en speciel tilladelse til for at komme længere op. Det var en spændende oplevelse, først at køre op med en kanelbane hængende i en gondol. Udsigten var fantastisk og vi var heldig med vejret, sol og klart udsyn. Vi vidste det ville være koldt så vi var forberedt iklædt varmt tøj. Mærkelig fornemmelse at gå rundt i et månelandskab i sort aske/småsten. Alt i alt en oplevelse vi ikke fortrød.

Tak, Allan R
Filtrér

Anmeldt for 9. april 2018

En tur til Teide, Tenerifes højeste bjerg, er køreturen værd, dog er det noget dyrt et benytte bjerggondolen til toppen men ellers et dejlig oplevelse.

Tak, Preben R
Anmeldt for 2. april 2018 fra mobile enheder

Vores tur gik fra Puerto de la Cruz op til Hotel Parador i ca. 2400 meters højde på vulkanen El Teide. Selve køreturen er anbefalelsesværdig. En god vej, der er umådelig smuk samt nem og behagelig at køre. Dog svært at finde P-plads.
Vulkan toppen er et kæmpestort krater-område med et fantastisk spændende natur. Velegnet til korte og længere hikes.

Tak, Nete M
Anmeldt for 31. marts 2018 fra mobile enheder

Turen til Teide er faktisk bedre end selve toppen. Det tager 45-60 min i bil at køre fra kysten til kabelbanen der på yderligere 10 minutter fragter en til lige under toppen (kræver tilladelse at vandre det sidste stykke).

På toppen er der ikke andet end lave og sne - og en vild udsigt. Jeg have to børn med og de gad ikke rigtigt være deroppe. Det kostede 54€ euro for en voksen og to børn... Og det er vitterligt 0 grader på toppen foruden en strid blæst så hav tøj nok på.

Selve turen gennem de vilde landskaber er dog fantastisk flot og spændende for alle. Det er virkeligt et specielt sted.

Vejene er rigtig gode og ikke noget at være bekymret for, men der er trængsel om p-pladserne på toppen. Tag afsted tidlig formiddag for at undgå det værste.

Tak, NilsThomassen
Anmeldt for 25. marts 2018 fra mobile enheder

Fantastisk natur. La Canada er en fredet naturpark hvor vulkanen Teide ligger. Spaniens højeste bjerg. Vi kunne desværre ikke komme helt op pga af is. Liften var lukket. Alligevel en meget smuk tur.

Tak, Erik F

Rejsende, der kiggede på Volcan El Teide, kiggede også på

Puerto de la Cruz, Tenerife

Tenerife, De Kanariske Øer
Puerto de la Cruz, Tenerife

Har du været i Volcan El Teide? Fortæl om dine oplevelser!