“Utrolige landskaber - men ikke for de mindste”
Anmeldelse af Volcan El Teide

Tenerife Mt Teide Cable Car Round-trip Billet
nr. 1 af 455 aktiviteter i Tenerife
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt 31. marts 2018 fra mobile enheder

Turen til Teide er faktisk bedre end selve toppen. Det tager 45-60 min i bil at køre fra kysten til kabelbanen der på yderligere 10 minutter fragter en til lige under toppen (kræver tilladelse at vandre det sidste stykke).

På toppen er der ikke andet end lave og sne - og en vild udsigt. Jeg have to børn med og de gad ikke rigtigt være deroppe. Det kostede 54€ euro for en voksen og to børn... Og det er vitterligt 0 grader på toppen foruden en strid blæst så hav tøj nok på.

Selve turen gennem de vilde landskaber er dog fantastisk flot og spændende for alle. Det er virkeligt et specielt sted.

Vejene er rigtig gode og ikke noget at være bekymret for, men der er trængsel om p-pladserne på toppen. Tag afsted tidlig formiddag for at undgå det værste.

Tak, NilsThomassen
Filtrér

Anmeldt 25. marts 2018 fra mobile enheder

Fantastisk natur. La Canada er en fredet naturpark hvor vulkanen Teide ligger. Spaniens højeste bjerg. Vi kunne desværre ikke komme helt op pga af is. Liften var lukket. Alligevel en meget smuk tur.

Tak, Erik F
Anmeldt 20. marts 2018

turen var arrangeret af aarhus charter- den var meget lærerig på en måde som vi alle kunne lide. Informativ og en super oplevelse

Tak, ole650
Anmeldt 17. marts 2018

Køreturen til Teide er i sig selv en oplevelse. Hele parkanlægget nedenfor Teide bør besøges. At komme med svævebanen kan være problematisk - enten på grund af vinden - eller på grund af alle de turister, der har fået samme ide.
Tag op i området og gå omkring. Tag et ophold på hotellet deroppe og oplev Teide om aftenen.
Gå ikke glip af den ultimative seværdighed.

Tak, mogens4560
Anmeldt 9. marts 2018 fra mobile enheder

Fantastisk flot i fuld solskin. Tag den nemme vej. Mest lige derop hvis man selv kører. Han man planer om tur op med svævebanen så check om den er åben. Var desværre lukket. Jord/klippeskred.

Tak, andersentomc

Rejsende, der kiggede på Volcan El Teide, kiggede også på

Puerto de la Cruz, Tenerife

Tenerife, De Kanariske Øer
Puerto de la Cruz, Tenerife

Har du været i Volcan El Teide? Fortæl om dine oplevelser!