Åben i dag: 08.30 - 23.30

fra 58,69 $
fra 53,90 $
fra 38,21 $
Anmeldt d. 22. juni 2016

Vi var der med en del af familien - voksne og børn. Meget interessant ! Stedet burde ses afalle, der kommer i nærheden!

Dato for oplevelse: juli 2015
Tak, Jette Borre A
Anmeldt d. 9. juni 2016 fra mobile enheder

Vi havde printet billetterne på forhånd og mødte op som vi skulle ca 1 time før. Det var svært at finde stedet, hvor vi skulle hente vores skip the line billetter, men efter en del rundture i området lykkedes det os. Vores billet gav adgang fra kl 13.30, men det var blevet ændret til 14.00, da vi fik billetterne og vi kunne først besøge Nasrid kl. 19.00. Vi skulle altså vente 1 1/2 time på overhovedet at komme ind (35 graders varme i juni) og herefter være i Alhambra i 5 timer før vi kunne blive lukket ind til det ypperste (Nasrid). Der var ikke nogle cafeer eller restauranter, så vi endte med at trække sandwich i en automat, som vi spiste ved nedgangen til toiletterne, som var det eneste skyggefulde sted hvor der var siddeplads. Vi endte med at droppe Nasrid, da vores (store) børn ikke kunne udholde varmen og ventetiden og drog temmelig skuffede hjem. Det er ikke denne tur vil vil huske fra vores ferie i Andalusien.

Dato for oplevelse: juni 2016
Tak, 334katrinea
Anmeldt d. 16. maj 2016

Alhambra er stedet for de fotointeresserede, de haveinteresserede og alle dem der blot kan lide at se noget flot. Som alle andre skriver: husk at have styr på billetterne hjemmefra - flere måneder før besøget. Ellers kommer I ikke ind. Når man er på stedet, skal man huske at beholde sin billet. Den skal nemlig fremvises/scannes flere gange under besøget når man går fra den ene seværdighed til den næste. Palacio Nazaries er et udpræget arabisk palads, og adskiller sig væsentligt fra det man ellers kender i Europa. Der er udskæringer og finurligheder på vægge og lofter overalt. Faktisk så meget at man bliver helt træt af det. Jeg tog en hel del billeder ned i detaljerne, og efterfølgende kan jeg næsten blive mere imponeret over den detaljerigdom end da jeg var på stedet. Husk at sætte god tid af til besøget

Dato for oplevelse: maj 2016
1  Tak, JanMadsen
Anmeldt d. 23. april 2016

Køb billetter hjemmefra og i god tid. Det nytter ikke at stå i kø i flere timer på stedet, der bliver hurtigt udsolgt.
Man kan ikke købe billetter til næste dag, kun samme dag. Den officielle Ticketmaster-side, hvorfra
der kan købes billetter, fungerede ikke :-( Adgangsbegrænsningen skyldes, at man vil minimere sliddet på Spaniens største turistattraktion, hvor realistisk er dette?

Dato for oplevelse: april 2016
Tak, mariannek5260
Anmeldt d. 23. marts 2016 fra mobile enheder

Det var virkelig smukt og der var mange utroligt flotte bygninger, der ud over er historien rigtig spænnende

Dato for oplevelse: november 2015
Tak, patriciaj121