Åben i dag: 10.00 - 18.00

fra 246,92 $
fra 15,65 $
fra 15,65 $
Anmeldt d. 6. november 2019

Giver et godt indblik i Thomas Mann, hans storværk og samtiden, han og familie levede i. Et museum i størrelsen, jeg holder af. Man kan se det på under en time, men også bruge længere tid, uden at det bliver kedeligt. Jeg får lyst til at læse flere af hans værker og prøve at skaffe filmen.

Dato for oplevelse: september 2019
Tak, cekhjob
Anmeldt d. 26. februar 2019 fra mobile enheder

Buddenbrookhaus i Mengstraße tæt ved Marienkirche var rammen om familien Mann fra 1842 - og om familien Buddenbrook i Thomas Manns berømte roman. Museet er spændende for voksne, der har et forhold til Thomas og Heinrich Mann, deres familier og forfatterskaber. Det er et læsetungt museum, men der er mange spændende tavler, billeder og breve. Udstillingen krydres med to møblerede rum.
NB Museet vil snart være lukket i en periode på 3 år, da det skal udvides med nabohuset. Det er absolut et besøg værd, hvis man er interesseret i tysk litteratur.

Dato for oplevelse: februar 2019
Tak, gittet2015
Anmeldt d. 7. november 2018

Denne bygning har tilhørt familien Mann i flere generationer. I romanenen Buddenbrooks boede denne familie her i Mengstraße.
Øverst er indrettet 2 lokaler i en stil svarenede til romanen. Det er ikke Manns originale inventar. Møber dækket til med hvide lagner, som da familien forlod bygningen.
1. sal med levnedsløb for brdr. Mann.
Bygningen blev meget svært beskadiget under krigen. Af den oprindelige bygning er kun facaden tilbage.

Dato for oplevelse: juni 2018
1  Tak, ClausLiisbergKamp
Anmeldt d. 15. oktober 2018 fra mobile enheder

Museet var spændende for os voksne, der kender til Thomas Mann i forvejen, men det kan ikke anbefales at tage mindre børn med derind, da udstillingen er ALT for teksttung, så de keder sig efter 5 min. Bygningen er dog virkelig smuk udefra.

Dato for oplevelse: oktober 2018
Tak, Line Overmark J
Anmeldt d. 24. september 2017

Da vi besøgte Lübeck parkerede vi lige ved Buddenbrookhaus, så vi gik ind for at se hvad huset bestod af!

Dato for oplevelse: september 2017
Tak, Henrik J