Hyggeligt og god julestemning

Masser af tysk spise og drikke Ikke så stort som jeg regnede med men super flot. Breite Strasser og... læs mere

Anmeldt d. 25. december 2019

185maybrittj
Næstved, Danmark
fra mobile enheder

Google
Anbefalede oplevelser i og omkring Lübeck
fra 8,43 $
fra 246,80 $
fra 617,41 $
fra 261,36 $
Anmeldt d. 25. december 2019 fra mobile enheder

Masser af tysk spise og drikke
Ikke så stort som jeg regnede med men super flot.
Breite Strasser og alle gade torve var udsmykket i julens farver.. Glüwein i årskop I store mængder.

Tak, CATH_Qgroup
Anmeldt d. 15. december 2019 fra mobile enheder

Vi ankom til lubeck kl 12, og parkerede i et parkeringshus ved Mariekirken. Der er flere juleboder rundt i byen, og ikke såmange mennesker når man kommer tidligt. Husk kontanter (euro). Marzipanstedet neideregger et besøg værd - men kom tidligt da butikken hurtigt bliver fyldt.
Købte Marzilade med hjem.

1  Tak, 185maybrittj
Anmeldt d. 2. december 2019 fra mobile enheder

Var på julemarked i Lübeck, der er ca. 5 - 6 stykker af slagsen rundt om i byen. Et par stykker er meget velegnet til børnefamilier. Ved et af dem er der også en skøjtebane Der er et stort udvalg af julegenstande samt specialiteter, men også mange mennesker. Kan stærkt anbefale at smage deres Glühwein, der er kommet nogle med smag, vi smagte den med jordbær, men den smagte bare af stærk jordbær saftevand, der var varmet op, så den kan jeg desværre ikke anbefale at man køber.

Tak, Lykke1984
Anmeldt d. 9. januar 2019

Fantastisk marked vi kom til lubeck da vi havde parkeret gik vi til fods ind mod centrum. vi spurte om vej ved nogle lokale de sagde det var over alt det havde de ret i var der fra kl. 11.00 til 16.30 der følte vi stadig ikke vi havde været alle steder super stemning det eneste minus var der var alt for mange menesker.

Dato for oplevelse: december 2018
Tak, Barsoe
Anmeldt d. 30. december 2018

Jeg lod mig overtale til, at deltage i en bustur til Lubecker Weihnachtsmarkt, men ak et cirkus. Ekstremt mange mennesker på et forholdsvis lille område.

Et marked hvor fødevarer og drikkelse er i højsædet. Små boder hvor det næsten er umuligt at bevæge sig i. Sultne, tørstige og berusede turister, heriblandt unge danskere. Man møder et væld af forskellige dufte der ikke har meget med jul at gøre. Underholdning der heller ikke har med jul at gøre. Muzak i alle gader og en lirekassemand hvis lirekasse spiller straussmusik. Man kan gøre sine indkøb af industrialiserede glimmerting der er produceret i østen. Alt i alt en kæmpe skuffelse i en turistifiseret by der bestemt er smukkest om sommeren.

Til sammenligning, er det danske julemarked på Højbro Plads i København, en langt større oplevelse.

Dato for oplevelse: december 2018
Tak, Mielcke