“Weltklasse, verdensklasse, intimt, familiært som Smith&Wollensky the grill NY...”
Anmeldelse af Schlachterborse

Schlachterborse
nr. 71 af 4.099 Restauranter i Hamborg
Køkkener: Tysk
Velegnet til: Forretningsmøder
Spisemuligheder: Aftensmad, Efter lukketid, Frokost, Reservationer
Kvarter: Sternschanze
Anmeldt 7. november 2017

Stemningen er genial, autentisk, cozy og varm... Personalet er smilende, imødekommende og serviceminded, og intet er overladt til tilfældigheder.. Maden er af en anden verden og her tænker jeg særligt på bøfferne... prøv dem allesammen, særligt porterhouse er klassen....

Tak, Kenneth C

Anmeldt 22. oktober 2017

Intet mindre end en gennemført god oplevelse. Eminent og meget opmærksom service fra et par enormt behagelige, rutinerede servitricer, kombineret med det møreste, saftigeste stykke kød (entrecote), jeg endnu har smagt.
Fantastisk!

Tak, Nikolaj B
Anmeldt 21. september 2017 fra mobile enheder

Var her til aften med en større gruppe på slagter Børsen.
Vi havde forudbestilt og fin entrecote til hovedret. Kødet var tilberedt som et stort stykke og blev skåret ved bordet. Hyggeligt, men stor variation i hvordan kødet var stegt og ikke den store mulighed for at få gennemstegt (for dem der ønsker det) smagen var god, men præsentationen ikke imponerende.
Atmosfæren opvejer meget og det er svært at forestille sig et meget hyggeligere sted.
Derfor fire ud af fem herfra.

Tak, Bjørn H
Anmeldt 16. september 2017

Efter årelang ventetid lykkedes det endelig at få planlagt et besøg i sidste øjeblik på en lørdag aften til en bøf i mit eget selskab.

Jeg er glad for bøf og synes også vi i DK har nogle gode steder uden at det bliver på Amerikansk niveau - nogensinde.

MEN - Schlagterbörse er en 125 år gammel restaurant. Den er ikke en del af en kæde og det er nok lige netop dét der ville give den 6'e stjerne, hvis det var muligt.

Bøffen var lavet med kærlighed. Der var brugt (u)rimelige mængder smør til stegning af de knasende champignon og pandestegte kartofler. Ikke noget med kedelige kartoffelbåde.

Tænker at kødet har samme kvalitet i de store førende kæder hjemme, men det der ikke-kliniske ved tilberedelsen, giver maden en helt særlig smag - på den vildt gode måde.

Dertil en service i top, hvor alt naturligvis huskes ved 4 bordes bestillinger uden at notere, udført af topdygtige modne dame, giver et ekstra plus i min bog.

Lokaler og omgivelser, hvor man skal ad snørklede trapper op og ned, for at ende i et af de mange mindre rum bidrager også til totaloplevelsen.

Min bedste ven har i over 10 år fortalt mig at jeg skal besøge stedet. Eneste fejl er at jeg ikke har gjort det noget før.

Jeg kommer helt sikkert igen.

Pris? I forhold til danske priser er det ren foræring.

Tak, Morten S
Anmeldt 20. august 2017

Prøv denne rustikke, traditionelle restaurant. Her får man kød for pengene. Restauranten ligger lidt perifert i forhold til centrum,
men deres bøffer er fremragende.
Man bestiller sin bøf i den størrelse man ønsker. Den er enestående mør og serveres på selvstændig tallerken. Tilbehøret vælger man frit ud fra menukortet.

Tak, bennymikkelsen

Rejsende, der kiggede på Schlachterborse, kiggede også på

Hamborg, Tyskland

Hamborg, Tyskland

Har du været i Schlachterborse? Fortæl om dine oplevelser!