“En tur til Calabrien”

nr. 90 af 4.073 Restauranter i Hamborg
Spisemuligheder: Reservationer
Kvarter: St. Georg
Anmeldt for 22. december 2017

Vi havde egentlig bare booket noget italiensk i forbindelse med vores årlige juletur til et tysk Weihnachtsmarkt. Dette år blev det Hamburg.
Vi fandt restauranten La Famiglia på nettet, og da vi kender kvarteret, den meget spændende Skt. Georg Viertel, fra flere andre ophold på de kanter, syntes vi, det kunne være sjovt at besøge et spisested i det område igen.
Restauranten ligger lidt afsides på Böckmannstrasse, der er en sidegade til Steindamm og kommer næsten lige efter Savoy Hotel, når man kommer oppe fra Hauptbahnhof.
Straks ved ankomsten mødtes man af den særegent crowdede calabriske atmosfære: varm og velkommende! Vi fik os bænket ved et bord, og da værten mærkede vores interesse for hans hjemegn, foreslog han straks en vin fra Calabrien til en meget rimelig pris - og den var god: kraftig og mørk med noter af tobak og chokolade. Den første flaske, vi fik serveret, havde prop, og der var ingen dikkedarer, da jeg bad om at få den byttet. Sådan skal det selfølgelig også være.
Vores venner bestilte saltimbocca, mens min kone og jeg fik hhv. gnocchi med trøfler og fettuccine med svampe og oksefilet skåret i strimler. Alle var enige om, at vi sjældent havde fået bedre italiensk mad. Hvis vi vælger at se bort fra, at den ene tjener var lidt irriterende insisterende i sit forsøg på at sælge os en meget dyrere anden flaske vin (vi holdt os dog til Calabrien!), var det alt i alt en meget fin oplevelse. Autentisk calabrisk i en Viertel, hvor man til gengæld må kigge langt efter den ellers så overdådige juleoppyntning, der altid præger Hamburg in Dezember alle andre steder!

1  Tak, Chrisclawsaw

Anmeldt for 26. oktober 2017 fra mobile enheder

Havde læst de gode “anmeldelser” og besluttede at der ville vi spise denne aften. Restauranten ligger i et noget “broget” kvarter... ikke for børn!!!
Efter vi havde fået anvist et bord var jeg på toilettet, og på tilbagevejen ser jeg en fed mus løbe hen over gulvet!!! Midt i restauranten både min mand og jeg påtaler det uden nogen reaktion fra personalet ‍♀️ ALTSÅ DER ER MUS I RESTAURANTEN!!!!! Findes der ikke Fødevarestyrelse i Tyskland ??? får vores pizza som ligner en børnepizza/frokostpizza i størrelsen. Pizzabunden var ikke bagt færdig....Ingen tilbud om evt. Hvidløgs olie osv. Umiddelbar kedelig... smager som den ser ud tjenerne gjorde et stort nummer ud at at slæbe rundt på et stort skilt i restauranten så gæsterne kunne læse et EKTRA menukort, ud over det de havde fået udleveret ved bordet.., det virkede komisk og uprofessionelt. så ja, der kommer vi ikke igen.

1  Tak, Tina V
Anmeldt for 25. oktober 2017 fra mobile enheder

Super godt! Husk at bestille bord. Meget populært, og med et stort sæson kort udover det man ser online.
Vine af god kvalitet.

Tak, Peter D
Anmeldt for 18. oktober 2017 fra mobile enheder

Skulle have været en romantisk aften...
Men fik en anden oplevelse.

Bestilte en God flaske rødvin, og ventede på en starters og en Pizza.

Under middagen rendte der en stor fed mus rundt imellem stolene, ikke så fedt

Det skulle være auntentisk, men blev skuffet, starters var ok , men pizzaen kunne vi lave bedre selv. Den var taget ud 3 min for tidligt og var smagsløs.

Kommer der ikke igen.

1  Tak, Michael H
Anmeldt for 4. august 2017 fra mobile enheder

Fåes det bedre...? Nej det tror jeg så ikk...

Suveræn service, søde og rare, og så smager maden bare af kærlighed for det italienske køkken...

1  Tak, 628.748

Rejsende, der kiggede på La Famiglia, kiggede også på

Hamborg, Tyskland
Hamborg, Tyskland

Har du været i La Famiglia? Fortæl om dine oplevelser!