“Rustikt og russisk”

Velegnet til: Romantisk, Særlige lejligheder, Forretningsmøder
Spisemuligheder: Aftensmad, Frokost, Morgenmad, Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Prenzlauer Berg
Anmeldt 16. juli 2017

Pasternak er klart et rigtig godt bud på mad fra det russiske køkken. Det er let at forestille sig, at man fik serveret disse retter, hvis man tog på restaurant i den gamle kommunistiske stat. Alt maden fremstår i forskellige nuancer af brunt og gråt og den store smag findes kun i de saltede agurker.
Vi valgte af gå all in og bestilte en halv flaske vodka til maden - hvilket fik det hele til at glide ned med latter og historier fra vores ungdom i 80érne.

Tak, Lasse K
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 19. oktober 2015 fra mobile enheder

Vi har flere gange besøgt restaurant Pasternak på Prenzlauer Berg i Berlin. Denne gang havde de ændret konceptet for forretten kolletiv, som er smagsprøver fra forretterne proletariat osv. Nu var den svær at dele og ikke så lækker.
Fine hovedretter og sjovt med Internationale og andre russiske hits fra klaverbokseren.

1  Tak, ClausLiisbergKamp
Anmeldt 10. september 2015 fra mobile enheder

Forretten, Blini med spinat var fin, men hovedretten, kalveruller med indbragte grøntsager var ikke OK. Kødet var meget tørt. Grøntsagerne var OK, men kan kokken ikke få ingredienserne møre på samme tid, skal han ikke servere retten. Vinen også OK, men alt i alt betalte vi for mere kvalitet, end vi fik. Kommer ikke igen. Der er masser af andre (gode) steder her i Berlin.

1  Tak, Kirsten B
Anmeldt 7. august 2015

Dette var mit andet besøg på Pasternak, og maden var rigtig god og velsmagende. Prisniveauet er lidt over middel, men servicen var god, og det er bestemt et besøg værd, hvis man ønsker et solidt måltid.

1  Tak, kia2012
Anmeldt 1. juni 2015

Et fantastisk sted. Fremragende mad, venlig betjening, gode omgivelser (Vi spiste udenfor, med blik på vandtårnet fra 1850erne og de forbipasserende. Og samtidig ikke for dyrt. Dette sted kan ikke anbefales nok.

• Stemning
Tak, Robolasse

Rejsende, der kiggede på Pasternak, kiggede også på

Har du været i Pasternak? Fortæl om dine oplevelser!