“Sen aftensmad ”

Velegnet til: Særlige lejligheder, Forretningsmøder, Romantisk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Frokost, Aftensmad, Reservationer
Kvarter: Charlottenburg
Anmeldt 28. maj 2017 fra mobile enheder

Efter et tilfældigt valg af Restaurant til en sen aftensmad fandt vi et dejligt tysk/østrigsk sted hvor vi kunne få hvide asparges som var det vi ville.
Dejlig uformel stemning, vel besøgt lørdag aften men der var godt styr på serveringen alligevel.
Deres asparges er super lækre og en lækker tysk hvidvin der virkelig komplimenterede maden.
Prisen er som den skal være, ikke for dyr og ikke for billig.
Et besøg værd hvis du er til den lokale mad.

Tak, Lars M
Skriv en anmeldelse

Anmeldt 20. april 2017

Meget hyggeligt sted med venlige tjenere. En god wienerschnitzel lidt over middel. Vi fik en af de bedste hvedeøl vi længe har prøvet så det gjorde besøget ekstra godt.

Tak, Kasper S
Anmeldt 2. marts 2017

Ottenthal er et stykke Østrig midt i Berlin, lille hyggelig restaurant, hvor bord bestilling anbefales. Jeg valgte deres menu med wienerschnitsel og østrigsk vin. SUPER schnitslen fyldte HELE tallerkenen og tilbehør måtte serveres på en tallerken ved siden af. God og opmærksom betjeneing og maden helt i top.

Tak, Bingfa
Anmeldt 29. januar 2017 fra mobile enheder

Sidste aften i Berlin havde jeg tilfældigt set skiltet i Ottenthals dør om "økologiske wienerschnitzler" og den var min mand med på, da hans konference sluttede.
Vi var heldige at få et bord (et godt et!) og fik velkomstdrink i "bellini-stilen". Herefter hovedret med lokal østrigsk vældig god pinot noir-smagende vin (druen hedder noget andet i Østrig) efterfulgt af lokale desserter og farveldrink "på huset". Meget venlig og professionel betjening.

Tak, Kroglund
Anmeldt 25. juli 2016

Denne restaurant har en såkaldt Bib Gourmant hos Michelin. Der var nok det, der lokkede os indendøre, for normalt vil det østrigske køkken og dets schnitzler ikke være på ønskelisten.
Og lade det være sagt straks, hvis du ikke elsker en wienerschnitzel eller anden relativ tung mad fra Østrig, så find et andet sted.
Vi var der midt i asparges-sæsonen, så det måtte naturligvis blive asparges, hollandaise og wienerschnitzel. Ikke et ondt ord om serveringen, men en skive tynd kalvekød med panering bliver aldrig min hofspise, selvom friske hvide asparges og en veltilberedt sauce hjalp til.
Vinudvalget er delvis også fra Østrig, så der er mange gode muligheder.
Betjeningen er hurtig og effektiv, men ikke specielt venlig i omgivelser som virker lidt cafeteria-agtige præget af stor travlhed.
Et populært sted med store portioner til moderate priser, men ikke lige mig.

Tak, KurtEsbjerg

Rejsende, der kiggede på Ottenthal Restaurant & Weinhandlung, kiggede også på

Har du været i Ottenthal Restaurant & Weinhandlung? Fortæl om dine oplevelser!