“Fanstastisk restaurant! ”
Anmeldelse af Restaurant Tim Raue

Restaurant Tim Raue
nr. 44 af 9.561 Restauranter i Berlin
Velegnet til: Særlige lejligheder, Forretningsmøder, Barhygge, Store grupper, Romantisk
Spisemuligheder: Aftensmad, Frokost, Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Kreuzberg
Anmeldt 25. maj 2017 fra mobile enheder

Er lige kommet hjem derfra sammen med min mand og svigerfar. En fantastisk restaurant med virkelig lækker mad, sød og dejlig betjening, meget behagelig stemning og god atmosfære. Et rigtigt lækkert sted, men som samtidig er vildt hyggeligt. Der er tænkt på hver en enkelt detalje, både med indretningen, betjening og ikke mindst maden. Tak for en rigtig god oplevelse.

Tak, DuritaM

Anmeldt 2. maj 2017

Min mand og jeg spiste middag her.
Flot stort lokale med god plads mellem bordene. Meget venlig og behagelig betjening.
Min mand bestilte 8-retters menuen, hvor jeg nøjedes med 4 retter - derudover kom nogle ekstra småretter til.
Alle retter var smukke og fantastisk velsmagende.
Stort udsøgt vinkort.
De små hjemmelavede chokolader til kaffen var fantastiske.
En oplevelse man bør unde sig selv!!!

1  Tak, Muffi3
Anmeldt 24. april 2017

Man skal gå ind i en gård bag ved turistkaosset ved Checkpoint Charlie. Ind ad døren ved stenhaven.

I spisesalen står tjenere med skægstubbe og sneakers klar.

Malerier af grinende kinesere på toilettet.

Enkle farver, behagelige sæder.

Enkle snacks til de første bobler: Syltet kinaradise med hvid peber. Nødder med szechuan-smag.

Vælg op til seks retter på frokostmenu-kortet. Vi tager selvfølgelig seks.

Først dim sum. Dejen har en spændende elastisk net-agtig struktur, der giver hver en mundfuld noget bid. Dejlig blanding af umami, salt og sødme i suppen.

Dernæst hamachi i en sellerisauce med lotusrod og sansho. Perfekt stegt. Masser af smag i saucen.

Tredje ret er makrel sashimi. Helt perfekt. Hver en lille bid har fået en anelse ild. Jordskokke. Sansho. Shiso. Der er bid, syre, kraft og smag og stor, stor præcision i udførelsen af denne ret.

Vi tog hønen til den fjerde ret. Lidt mere velkendt smag, hvis man er til det asiatiske køkken. Komfortabelt. En god overgang fra de skarpere, stærkere, vildere smage fra før.

Femte ret var oksekæbe. Så mørt og perfekt tilberedt, at man kunne dele kødet, så det træk hundredevis af glinsende tråde imellem sig.

Til sidst desserten på æble, koriander og chokolade. Velkendte smage, men i en fantastisk harmoni af smage, hvor det syrlige og aromatiske balancerede perfekt med de søde og bitre elementer.

Tim Raue laver ikke bare fusionsmad. Han laver sin egen mad. Det er hans stærke vision, der gør denne mad muligt. Komponenterne låner han alle steder fra, men maden er original.

Det økologiske vinhus Dreissigacker optræder med flere flasker på vinkortet. Alle vinene var fremragende til Raues mad.

Tak, Magnus R
Anmeldt 6. juli 2016

Spiste frokost sammen med min datter på 14 år.
Afslappet atmosfære, behagelig service og udmærket mad.

Vi fik to forretter, to hovedretter og dessert.
Dertil 3 glas hver udvalgt fra deres imponerende 92 siders vinmenu kort.
Min datter fik (selvfølgelig) alkoholfri mousserende rødvin/ rød druejuice.

Jeg synes dog at stedet langt fra matcher niveauet i København (til sammenligning AOC, Geranium og Noma som ligeledes har to Michelin-stjerner).

Regning for en fem-retters frokost for to med tre glas vin/ juice samt vand løb op på ca 260 EUR

2  Tak, Ladehoff
Anmeldt 30. juni 2016 fra mobile enheder

Restauranten fortjener sine Michelinstjerner! Hver mundfuld er en helt særlig og intens oplevelse. Personalet er belevent, men ikke overhøjtideligt (vi spiste der fx med vores 11-årige datter, hvilket de fint rummede). Beliggenheden er lidt spøjs - nær det turistede Checkpoint Charlie (indgang i baggården fra Kochstraße/ Rudi Dutsche Str.). Det asiatiske islæt indbyder til en sammenligning med danske Kiin Kiin. Men her vinder Kiin Kiin bl.a. pga. totaloplevelsen ved hver anretning. På Tim Raue er det mere traditionel servering. Vinmenuen faldt ikke 100% i vores smag - der anvendes bl.a. forskellige typer Sake ( for sødt efter vores smag) og kun et glas rødvin. Men bestemt en oplevelse værd!

2  Tak, Elisabeth S

Rejsende, der kiggede på Restaurant Tim Raue, kiggede også på

Har du været i Restaurant Tim Raue? Fortæl om dine oplevelser!