Åben i dag: 10.00 - 18.00

fra 23,86 $
fra 113,35 $
fra 356,75 $
Anmeldt d. 13. oktober 2019 fra mobile enheder

Jeg kendte ikke til dette sted, men blev overrasket og rørt. Den grædende mor med sit døde barn, i lysskæret fra oven. Så stille og fint.

Dato for oplevelse: oktober 2019
1  Tak, BetinaSlot
Anmeldt d. 18. marts 2019 fra mobile enheder

Denne statue af Käthe Kollwitz med moderen og det døde barn har altid gjort et stærkt indtryk på mig siden jeg så den første gang i DDR tiden. Har også set den snedækket.
Dette sted er virkeligt et Mahnmal og sted til eftertænksomhed.

Dato for oplevelse: marts 2019
Tak, OleK813
Anmeldt d. 23. december 2018

Et smukt og rørende mindesmærke. Man stopper op lige inden for døren da man bliver totalt overvældet af rummet, lyset og skulpturen.

I DDR-tiden blev bygningen brugt til propagandaformål, mene fter den tyske genforening har Neue Wache været mindesmærke for alle ofre for krigen. Skulpturen "Mutter mit totem Sohn" er lavet af Käthe Kollwitz.

Dato for oplevelse: oktober 2018
Tak, MadsDK
Anmeldt d. 14. juli 2016

Har været forbi denne perle mange gange. Den gjorde størst indtryk en vinterdag, hvor det havde sneet ned gennem det lille hul i loftet og sneen delvis dækkede skulpturen.

Dato for oplevelse: februar 2016
Tak, OleK813
Anmeldt d. 23. januar 2015

Efter den tyske genforening er Neue Wache blevet et nationalt mindesmærke for ofrene for krig og vold. At træde ind i bygningen er en enkel og stærk oplevelse. Käthe Kollwitz' statue Pieta (Mutter mit totem Sohn) er smukt placeret midt i rummet med frit kig op i himlen fra den runde åbning i taget..
Et sted som maner til stilhed og eftertanke...

Dato for oplevelse: november 2014
1  Tak, zenulla