Anmeldt d. 30. juni 2016 fra mobile enheder

Her vil du aldrig se en færdigmalet væg, ikke se afsluttede håndværkerarbejde og ikke få følelsen af at ville spørge hvor de har købt den eller den løsning, for ALT virker som om nogle studerende, istedet for at studere, har bygget et helt hotel.

Du skal ikke bo her fordi du vil have guld og flashy'e løsninger, med krom og pudset glas. Alt emmer af midlertidighed, bygget af krydsfinér, vandrør og reb, dog filtreret med et finmasket filter af elegance. Intet af det er malet, afsluttet eller har finish, men det er fede løsninger, fed stemning, ung med de unge, hvor 40'erne bliver de nye tredivere.

Det er lidt som at gå ind på en lokal øde strandbar, men her er det bare et helt hotel. Alt er økologisk, og bruger du roundup derhjemme, vil du helt sikkert møde "Here comes DANNY" fra ondskabens hotel.

Men netop finishen og det gennemførte er i plywooden og det rå metal, er i sin overlegne mængde og usete løsninger.

Man går herfra med følelsen af at ville bygge børneværelset om, eller lave et ude-arrangement på terrassen af resterne fra en terrasse.

Placeringen er optimal, to minutter fra nærmeste S-bahn, hvortil næsten alle tog kører.

Stjerne er svære at give, fordi det ikke er sammenligneligt med et almindeligt hotel. Det er helt særligt, og man vil aldrig se noget lignende andre steder. - På den fede måde.

Overnattede: juni 2016, rejste med familie
Tak, Melamies
Anmeldt d. 19. november 2015

Dette hotel giver i sig selv en oplevelse når turen går til Berlin. Hotellet er rigtig hyggeligt og indrettet finurligt med mange fine og sjove detaljer. Morgenmaden er i top og så ligger hotellet perfekt ved U-bahnen og i et sjovt område at gå rundt i.

• Overnattede: december 2014, rejste som par
1  Tak, lars_reinholdt
Anmeldt d. 10. november 2015

Spændende lobby og allerede der vinder hotellet allerede fra første færd.
Der er god service i receptionen og værelserne lever fuldt ud op til forventningerne.
Kan varmt anbefale værelset med navnet "The Band" fire seje enkeltsenge godt indrettet med mulighed for ekstra opredning.
Et af de sejeste hotelværelser jeg nogensinde har set.
Godt placeret i Friedrichshain - lige overfor Kreuzberg og dejlig tæt på Mercedes Benz Arena med mange gode koncerter.

Værelsestip: The Band er et sejt værelse!
  • Overnattede: november 2015, rejste med venner
Tak, MikeJDK
Anmeldt d. 24. september 2015

Michelberger hotel er ikke billigt, men det er pengene værd! Værelserne er super lækkert indrettet og caféen/baren er hyggeligt og indbyder til at man slapper helt af, nyder livet og lader sig inspirere i det kreative miljø. De har god brunch, men den er heller ikke billig.
Vi er store fans af 'big lebowski' som kan ses i hotellets gange:)

• Overnattede: november 2014, rejste som par
Tak, Maria W
Anmeldt d. 22. marts 2015

Det er IKKE et hotel jeg vil anbefale andre. Tjaa jeg valgte hotellet pga. anmeldelserne her på Tripadvisor, men det levede ikke op til forventningerne i forhold til den pris vi betalte. Jeg vil dog først lige komme ind på al det gode. Hotellet var flot indrettet, og der var rent og pænt overalt. Wifi fungerede upåklageligt. Morgenmaden, kaffen og drinksne i caféen og baren var virkelig lækkert. Personalet var generelt søde og imødekommende.

MEN:
1) Al det personale vi mødte var meget unge (læs ikke en dag over 25) og ikke specielt professionelle, og så kunne mange af dem ikke rigtig forstå tysk.

2) Maden var FOR dyr. Priserne for drinks, sandwich og morgenmad var ret dyre. Den ene dag betalte vi 9 Euro for en lille bitte ostesandwich i caféen. Det er for meget selv for danske priser. Morgenmaden kostede 16 Euro pr. person. Det var super lækkert, men det kan ærligt talt bedre betale sig at bevæge sig lidt længere væk fra hotellet, for det er lige så lækkert, og koster meget mindre. Drinks kostede 10-12 Euro, hvilket man også kan få lige så godt, men meget billigere 500 - 1000 m derfra.

3) Sengen var ikke særlig god at ligge i, og puderne var alt for flade. Vi fik begge ondt i nakken af at sove med dem.

4) Der er ingen telefoner på værelset. Lidt usmart, hvis man har et problem, og er nødt til at tage hele vejen ned til receptionen.

5) Der var ingen safetyboks.

6) Der var ikke nok tryk på bruseren, og vandet skiftede mellem varmt og koldt.

7) Der er ikke nogen aircondition - hvilket ikke var et problem for os, eftersom vi var der i marts, men det er nok ret ubehageligt om sommeren.

I det hele taget virkede det som om, at hotellet havde mere travlt med at være hipster-smarte end at gå op i rigtig god service.

• Overnattede: marts 2015, rejste med familie
Tak, Skittles83