“Mad uden smag og præsentation”

Bejte Ethiopian Restaurant
nr. 177 af 9.682 Restauranter i Berlin
Køkkener: Etiopisk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Schöneberg
Anmeldt 10. september 2018

Bestilte en sammenblanding af fire kødretter. De blev serveret på et stort fad, med injirra i bunden, og med de fire kødretter placeret i fem bunker oven på. Dertil et par bunker af hjemmelavet ost. Der var ingen præsentation af retten eller hvordan man spiser det. Der var rigeligt med injirra pandekager, men der kunne godt have været meget mere kød. Der var kun smag i den ene ret, hvorimod de andre retter var kedelige i smag.
At spise med fingrene er udemærket til denne ret.
Det tog næsten 45 minutter fra bestilling til servering. Imens drak vi deres hjemmelavede vin, hvilket var en ok oplevelse. Den smagte sødt af honning.
Prisen er fair da men helt sikkert bliver mæt.

Dato for besøg: september 2018
2  Tak, 149kristianh

Anmeldt 29. marts 2018

Der serveres rigeligt med mad. Maden kommer ind på et kæmpe fad. Desværre uden nærmere præsentation, så man ved ikke helt om det er fugl, fisk eller vegetar man spiser. Alt er velsmagende og tilbehøret er en stor pangekage, der heldigvis ikke er sød. Vi kunne ikke spise op, men ejeren kom alligevel forbi flere gange for at høre om vi dog ikke ville ha' mere mad.
Der er mange gæster og vi var glade for at have reserveret bord, ellers var vi gået forgæves.
€16 per person inkl. drikkevarer må siges at være særdeles god pris for rigeligt med mad.

Dato for besøg: marts 2018
Tak, MadsDK
Anmeldt 30. marts 2017 fra mobile enheder

Sjældent har jeg moret mig så meget over mig selv - hold op jeg er amatør ud i at spise med fingrene På alle planer en fantastisk oplevelse. Venlig og glad betjening, lækker smagfuld mad, hyggeligt og særpræget udsmykket lokale. Og havde vi haft lidt mere tid i programmet, havde der også været en kop kaffe brygget på hjemmeristede bønner - tilberedt i lokalet!
Kan varmt anbefale dette dejlige sted og skal klart tilbage næste gang jeg er i Berlin!

Dato for besøg: marts 2017
Tak, Mettemusen
Anmeldt 25. juli 2016

Jeg var lidt nervøs for valget af aftenens restaurant, da jeg ikke havde smagt etiopisk mad før. Betjeningen er venlig og imødekommende, men kommunikationen halter lidt både på det tyske og det engelske.
Vi valgte at prøve nr. 25 på menukortet hvilket er en kombination af både kød- og grønsags-retter. Retterne blev serveret på et stort fad, hvor bunden var surdejspandekager og derpå fik vi så små portioner af de etiopiske retter. Tilbehøret var flere pandekager, som du skulle brække i stykker og bruge til at tage dyppe i de forskellige retter. Du har ingen tallerken og intet bestik.
Jeg har respekt for traditioner, men er vi ikke kommet videre? Måden at sidde og spise ad det samme fad går nok med din familie, men den er for mig grænseoverskridende ved eksempelvis en forretningsmiddag.
Der var smage jeg ikke havde smagt før og det trækker op, men de fleste smagsprøver var nu ganske ordinære smagsindtryk.
Min bedømmelse ender på 3, og det er mere oplevelsen end maden der giver udfaldet.
TIP: Smag bananøllet hvis du alligevel er der.

Dato for besøg: juli 2016
Tak, 130hansj
Anmeldt 23. juli 2014 fra mobile enheder

Vi besøgte stedet en varm sommeraften. Fik et bord udenfor. Vi bad restauranten om at lave udvalgte etiopiske retter til os både vegetar og kødretter.
Inden maden kom fik vi serveret en kop lækker etiopisk kaffe(se billede) samt popcorn. Maden kom og det smagte fantastisk. Noget af det bedste eksotiske mad jeg har smagt. Hvor ville jeg håbe at vi fik sådan en restaurant i Danmark.
Servicen var helt i top.

1  Tak, Pekr8000

Rejsende, der kiggede på Bejte Ethiopian Restaurant, kiggede også på

Berlin, Tyskland

Har du været i Bejte Ethiopian Restaurant? Fortæl om dine oplevelser!