“Helt igennem en oplevelse”

Bejte Ethiopian Restaurant
nr. 181 af 9.466 Restauranter i Berlin
Køkkener: Etiopisk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Kvarter: Schöneberg
Anmeldt 30. marts 2017 fra mobile enheder

Sjældent har jeg moret mig så meget over mig selv - hold op jeg er amatør ud i at spise med fingrene På alle planer en fantastisk oplevelse. Venlig og glad betjening, lækker smagfuld mad, hyggeligt og særpræget udsmykket lokale. Og havde vi haft lidt mere tid i programmet, havde der også været en kop kaffe brygget på hjemmeristede bønner - tilberedt i lokalet!
Kan varmt anbefale dette dejlige sted og skal klart tilbage næste gang jeg er i Berlin!

Tak, Mettemusen

Anmeldt 25. juli 2016

Jeg var lidt nervøs for valget af aftenens restaurant, da jeg ikke havde smagt etiopisk mad før. Betjeningen er venlig og imødekommende, men kommunikationen halter lidt både på det tyske og det engelske.
Vi valgte at prøve nr. 25 på menukortet hvilket er en kombination af både kød- og grønsags-retter. Retterne blev serveret på et stort fad, hvor bunden var surdejspandekager og derpå fik vi så små portioner af de etiopiske retter. Tilbehøret var flere pandekager, som du skulle brække i stykker og bruge til at tage dyppe i de forskellige retter. Du har ingen tallerken og intet bestik.
Jeg har respekt for traditioner, men er vi ikke kommet videre? Måden at sidde og spise ad det samme fad går nok med din familie, men den er for mig grænseoverskridende ved eksempelvis en forretningsmiddag.
Der var smage jeg ikke havde smagt før og det trækker op, men de fleste smagsprøver var nu ganske ordinære smagsindtryk.
Min bedømmelse ender på 3, og det er mere oplevelsen end maden der giver udfaldet.
TIP: Smag bananøllet hvis du alligevel er der.

Tak, Hans J
Anmeldt 23. juli 2014 fra mobile enheder

Vi besøgte stedet en varm sommeraften. Fik et bord udenfor. Vi bad restauranten om at lave udvalgte etiopiske retter til os både vegetar og kødretter.
Inden maden kom fik vi serveret en kop lækker etiopisk kaffe(se billede) samt popcorn. Maden kom og det smagte fantastisk. Noget af det bedste eksotiske mad jeg har smagt. Hvor ville jeg håbe at vi fik sådan en restaurant i Danmark.
Servicen var helt i top.

1  Tak, Pekr8000
Anmeldt 7. oktober 2013

Vi havde en hyggelig middag i omgivelser fulde af sjov og spændende udsmykning.
Maden var varieret, rigelig og lækker med kraftige velfungerende krydringer.
Betjeningen var rar og kompetent og hurtig til at vejlede et par amatører som os.

1  Tak, Malik H
Anmeldt 23. december 2012

Jeg kan se at den forrige danske besøgende ikke brød sig om madens udseende. Det er i min optik et spørgsmål om forventningsafstemning - hvis man på baggrund af de rosende ord her på tripadvisor, forventer at stedet er lig med Noma i København bliver man skuffet. Hvis man omvendt er forberedt på en anderledes oplevelse til meget billige penge, så er der garanteret succes.

Maden smage godt og vi spiste os mætte (jeg bliver selv sjældent mæt på standardportioner) i mad der skulle spises med fingrene hvor man svøbte det i en slags pandekage. Jeg bestilte selv en bananøl til og starte med (som blev serveret i en skål) og min kæreste drak et glas hvidvin. På grund af den gode stemning, herunder det meget flinke personale, blev vi siddende længere end vi regnede med og bestilte yderligere 1 øl, 1 long drink og 1 glas champagne. Regning for os begge endte på 35 EUR - hvilket er meget value for money efter min mening.

Menuen var som nævnt kun i meget lille grad oversat til engelsk, men jeg kom nemt igennem på mit skole tysk, samt med hjælp fra personallet.

• Stemning
1  Tak, PeterBT

Rejsende, der kiggede på Bejte Ethiopian Restaurant, kiggede også på

Berlin, Tyskland

Har du været i Bejte Ethiopian Restaurant? Fortæl om dine oplevelser!