Google
Sådan kan du opleve New Town Hall (Neus Rathaus)
fra 45,52 $
fra 22,48 $
fra 19,99 $
fra 53,12 $
Anmeldt d. 19. november 2019

Tyske retter er store, men her kan småtspisende bestille halve portioner. En god fornemmelse, når madspild skal undgåes.

Vi kommer her en til to gang en på en uges ferie.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, Susanne Traberg S
Anmeldt d. 3. november 2018

Umuligt at undgå synet af dette fantastiske bygningsværk hvis du befinder dig på Marienplatz. Her taler vi virkelig Arkitektur i verdensklasse!

Dato for oplevelse: oktober 2018
Tak, jonasi711
Anmeldt d. 5. september 2018

Ved første øjekast tror man, at denne rigt udsmykkede bygning må være meget gammel, nå ja hvis det altså ikke er fordi det hedder Neues.
Man manglede desperat plads i slutningen af 1800-tallet og den første del af bygningen blev opført i årene 1867/74. Herefter opkøbte man rigeligt med grundarealer, således at der siden kunne udvides til administrationen. Dette skete så i årene 1898/1905, hvor tårnet også blev tilføjet.
Hvis du mener at have set et lignende rådhus, så er du på rette vej, for forbilledet er rådhuset i Bruxelles i den nygotiske stil.
Det ændrer naturligvis ikke ved, at Neues Rathaus har sit eget personlige udtryk og andre udsmykninger.
Det var helt bevidst, at man valgte nygotik, idet man derved undgik den klassicisme, som kongemagten yndede.
Selvom facaden er noget overbroderet, så er den alligevel en fryd at stå og kigge på.
Bygningen undgik heldigvis bombardementerne under 2. verdenskrig.

Dato for oplevelse: august 2018
Tak, Henrik H
Anmeldt d. 6. august 2018 fra mobile enheder

Meget fint bevaret kælder, meget smukt udsmykket. Sød betjening og udemærket mad til vores frokost. Autentisk på alle måder.

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, TineS_4800
Anmeldt d. 25. juli 2018 fra mobile enheder

Det “nye” rådhus er bygget i gotisk stil og utrolig flot at se på. Derudover er der et traditionelt klokkespil der spiller på nogle bestemte tidspunkter. Ikke “Wow”, men ok.

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, BiffKorn