Meddelelse fra Tripadvisor:Midlertidigt lukket

fra 295,74 $
fra 94,76 $
fra 35,01 $
Anmeldt d. 24. juli 2020 fra mobile enheder

Rigtig fin slotsruin med flere interessante historier og et imponerende apoteksmuseum. Hvis du vil “opleve” nogle af de mere sjove og spidsfindige historier, så lej en audioguide, som også er at få på engelsk.

Besøg desuden slottets terrasse, der er fyldt med moderne og spændende kunst.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, Hegani
Anmeldt d. 12. juli 2020 fra mobile enheder

Slottet er virkelig en god oplevelse og bør helt sikkert ses i Heidelberg. Utroligt bygningsværk som ligger med den smukkeste udsigt over byen. Vi tog sporvognen op som var en sjov oplevelse for børnene. Vi brugte en halv dag inden turen gik videre.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, svendk2017
Anmeldt d. 30. august 2018

Man kan fortabe sig i historie og fyrste-kongerækker ved dette slot eller rettere slotsruin, men det korte af det lange er, at det fik sit første dødsstød ved slutningen af 30-årskrigen og igen i den efterfølgende 9 års arvefølgekrig, der også involverede Frankrig. Og det var netop franskmændene som i 1693 indtog slottet og forsvarstårnene: et af disse tårne sank sammen efter en gang krudt og sådan ses det stadig.
Det blev forsøgt genopbygget nogle gange og opgivet igen og endelig blev en større renovering igangsat i slutningen af 1800-tallet, således at ruinen ikke helt forsvandt - den havde endda tjent til byggematerialer andre steder.
Nogle mindre museer er i dag indrettet i ruinen, og man kommer op til den enten af vej og trapper eller med bjergbane.
Ruinen er i mine øjne mere interessant end smuk og vidner om et sammensurium af byggestile - mest fremtrædende er det store renæssanceparti, som virkelig giver indtryk af storhed.
Men selvfølgelig skal man gå rundt her og også nyde haveanlægget og ikke mindst udsigten over byen og Neckar.

Dato for oplevelse: august 2018
1  Tak, Henrik H
Anmeldt d. 3. august 2018

Heidelberg Slot er virkeligt smukt restaurerede ruiner/slotsdele fra forskellige tidsaldre. Vi gik derop og tog Bergbahnen hele vejen til toppen og ned efterfølgende. Kan varmt anbefales.

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, connihesel
Anmeldt d. 1. august 2018 fra mobile enheder

Tag bjergbanen op til slottet og bliv imponeret. Gammel restaureret slots ruin. Verdens største vintønde på 220.000 liter. Apoteks museum. Flot borg vandring. Kan varmt anbefales.

Dato for oplevelse: august 2018
Tak, Q2389RUmichaels