“Must to do.”

Oliviera
nr. 28 af 2.075 Restauranter i Nice
Køkkener: Middelhavsområdet
Velegnet til: Romantisk, Særlige lejligheder, Lokalt køkken
Spisemuligheder: Efter lukketid, Frokost, Aftensmad, Udendørsservering, Reservationer
Kvarter: Old Town / Vieux Nice
Anmeldt for 2. december 2017

Servicen er helt i top, med meget personlig, men høflig betjening. Maden er frisk og enkel. Råvarerne er udsøgte og retterne smukt præsenterede. Man skal være heldig for at få plads.
Værten på Oliviera er absolut krambar.

Tak, 13ncc1031

Anmeldt for 6. september 2017

Ja det er svært at få bord på dette fremragende sted. Men vi har heldige, og fik den lækreste mad tilberedt med kærlighed og gode råvarer.

Alt serveret af den meget venlige vært og hans søde kvindelige tjenere. Al mad har sin egen olivenolie - også desserten!

Skal helt sikkert besøge dette sted igen.

Tak, Lionsanne
Anmeldt for 2. august 2017 fra mobile enheder

Kan varmt anbefale et besøg på Oliviera. De har få men virkelig velsmagende retter. Ejeren er utrolig passioneret for sit håndværk og formår at lave en intim og hyggelig stemning. Sidder man indenfor, kan man følge med i køkkenet, da det fylder halvdelen af den meget lille restaurant. Sidder man ude (hvor der er flest siddepladser) kan man føle stemningen fra Vieux Nice (den gamle by).
Prisniveauet er rimeligt. De tager kun imod kontanter.

Tak, ChristineAdel
Anmeldt for 30. april 2017 fra mobile enheder

Dette er en restaurant vi har været på mange gange. Køkkenet er traditionelt for Nice, hvilket vil sige en god sammenblanding af fransk og italiensk kogekunst når det er bedst. Den er familieejet og man mærker familiens kærlighed til den gode mad og omsorgen for gæsterne. Her er kun en servering om aftenen, Hvilket betyder man har god tid til at fordybe sig i maden, den gode vin og stedets særkende, fremragende forskellige olivenolier fra området. ( kan købes med hjem - fornuftige priser)
Her er der ingen tjenere der forsøger at får dig ud af døren igen, nærmest før du har sat dig.
Kunne jeg give 10 stjerner ville det være her.

1  Tak, Peter F
Anmeldt for 27. april 2017 fra mobile enheder

Vi fik en dejlig oplevelse til middag hos Oliviera. Gode råvarer, hyggelig lille restaurant i den gamle del af Nice. Spændende smagsprøver af forskellige olivenolier. Kan klart anbefales. God ide at bestille bord.

Tak, katja t

Rejsende, der kiggede på Oliviera, kiggede også på

Nice, Franske Riviera - Cote d'Azur

Har du været i Oliviera? Fortæl om dine oplevelser!

;