“Oplev fred og hyggelige gader.”
Anmeldelse af Place des Vosges

Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Nej
Anbefalet besøgsvarighed: 1-2 timer
Anmeldt 7. juni 2017

Dette er et dejligt fredeligt sted og med smalle gader m et væld af restauranter og butikker. Smukke bygninger i det jødiske kvarter.

Tak, holmjohansenbritt
Filtrér

Anmeldt 6. maj 2017 fra mobile enheder

Dette er et af mine yndlingssteder i Paris. Det var det også inden jeg kendte historien om Morrisons jævnlige frekventering af området, og dette besøg øgede blot denne begejstring. Vi spiste på en skøn restaurant (se evt min anmeldelse fra i dag) og nød foto-galleriet (the black galleri) ved siden af restauranten og Victor Hugo's hus, trods den nærmest komisk arrogante galleri-receptionist, der tilsyneladende ikke ønskede at sælge de udstillede værker. Place des Vosges har også en plads i den franske historie, og tæt på er der museet (carnevalet) om fransk historie, der dog desværre har lukket til et tidspunkt i '19 mener jeg der stod på døren. Rundt om pladsen er der helt fantastiske veje og stræder hist og pist, der udfolder det smukke Marais. Place des Vosges er som et hjerte i denne del af byen, hvorfra al energi og liv strømmer på sin egen måde. Æstetisk, stamina, delikatesse, historie, egen sjæl og oase. Smukke, smukke Place des Vosges.

Tak, DitteG
Anmeldt 23. oktober 2016

Her midt i oktober var vi heldige at opleve en solskinstime. Det var lunt og der var mange glade mennesker

Tak, Klaus H
Anmeldt 13. juli 2016

Dejligt at sætte sig her og slappe lidt af i disse skønne omgivelser og bare nyde den mens man kigger på folk som sidder og læser.

Tak, Jane M
Anmeldt 9. juli 2016

Place des Vosges regnes for at være en af Paris' smukkeste pladser - og er samtidig et lille parkanlæg. Den charmerende plads og park er meget velbesøgt af både lokale, studerende og turister - og det forstår man godt, da der her hersker en helt særlig stemning. Pladsen, der ligger ikke så langt fra Place de la Bastille, er omkranset af smukke røde murstenshuse.

Tak, nielsmartin

Rejsende, der kiggede på Place des Vosges, kiggede også på

Har du været i Place des Vosges? Fortæl om dine oplevelser!