“Spændende”

Blenheim Palace Admission Ticket
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Anbefalet besøgsvarighed: Mere end 3 timer
Nyttige oplysninger: Badeværelsesfaciliteter, Mulighed for køb af mad, Skabe/opbevaring, Aktiviteter for mindre børn, Trapper/elevatorer, Kørestolsadgang
Anmeldt for 16. juli 2016 fra mobile enheder

Vi tog egen runde på slottet og i haven. Særligt udstillingen hvor man hører om "den ukendte historie" er helt fantastisk. Man bliver bragt gennem slottets historie på en sjov og lærende måde. Også historien om Winston Churchill er meget interessant. Kan varmt anbefales. Der er en lille bistro på stedet.

Tak, Mette K
Filtrér

Anmeldt for 13. september 2015

Mange oplevelser og tilbud om rundture med guide på forskellige niveauer - og særudstilling om Winston Churchill, som er født på stedet.
Skøn park med faciliteter for børn også + lille tog, der kørte rundt
Kæmpeslot og park. Gratis parkering. Mange spisesteder

Det eneste negative var indgangsprisen, som er 18 pund for pensionister og mere for yngre, men så får du et kort, der gælder et helt år, med billede - ret sjovt

Tak, Annirj
Anmeldt for 1. september 2014

I sommer havde vi lejet et lille hus med fem sovepladser i Woodstock, nær Oxford (hvilket er en af fordelene). Blenheim Palace and gardens smyger sig op ad byen, som godt nok ikke stor, men den har de ting, sådan en lille by skal have: 3-4 pubs, en italiensk restaurant, en kinesisk do og en rigtig god indisk af slagsen. Der er et lille supermarked, hvis man skulle løbe tør for et eller andet. Kort sagt er alt, som det skal være - måske bortset fra parkeringsforholdene som godt kan være en smule tricky - dog lykkedes det stort set smertefrit at skaffe en hver aften.
Blenheim Palace, Churchills fødested, er en oplevelse hver gang, prisen er lidt krydret, men da vi var der, var der et årskort inkluderet - så må man jo tilbage en gang senere på året! Parken er fantastisk stor, og vi kom faktisk tilbage en dag for at udforske den nærmere. Tag en madkurv og en flaske vin med. Der er masser af muligheder for en picknic! Snyd ikke jer selv for en gåtur ned langs midteraksen af parken, forbi kæmpestatuen af Duke of Marlborough og ud til gaten i den anden ende af parken. Derfra kan man gå tilbage til Woodstock, hvis man ikke har for ømme fødder allerede!

Tak, Chrisclawsaw
Anmeldt for 7. august 2014

Smukt palads med god guidet tur. Flot anlagt park hvor man kan få mange timer til at gå. Nemt og billigt at komme til Blenheim med bus fra Oxford.

1  Tak, Anette S
Anmeldt for 11. juli 2014

Man kan sagten bruge en hel dag på Blenheim Palace. Selve slottet og den private lejlighed (hvis værtsparret ikke er hjemme) og ikke mindst det smukke parklandskab der omgiver slottet er hele turen værd.

Tak, Mogens C

Rejsende, der kiggede på Blenheim Palace, kiggede også på

Har du været i Blenheim Palace? Fortæl om dine oplevelser!