Der var engang en by

Anmeldt d. 4. maj 2019
279henriks
Nykøbing Sjælland, Danmark
Anderledes

Spændende tur i skoven til ulkerup landsby. En kort tur, med mulighed for at se ulkerup sjælene... læs mere

Anmeldt d. 28. juni 2017
928heidit
Gilleleje, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 4. maj 2019

Når jeg går rundt imellem resterne af Ulkerup, forestiller jeg mig livet i denne lille by inde i skoven hvor kreaturerne græsser mellem træerne og i lysningerne. Jeg bliver rørt over den lille sø og stedets skønhed, og den triste historie er gribende. Skulpturerne af Ulkerupsjælene er med til at understrege respekten for de tidligere beboere, der blev forflyttet fra deres sted.
Selve udstillingen med skalamodeller af bygninger og landskabsmodellen over byen er ganske sigende, og jeg synes det er spændende, at man ikke lige kan gå hen til resterne af de enkelte huse, men skal lede lidt og være målrettet og nysgerring.
et besøg værd for såvel voksne som børn fra 4 år.

Dato for oplevelse: marts 2019
Tak, 279henriks
Anmeldt d. 28. juni 2017 fra mobile enheder

Spændende tur i skoven til ulkerup landsby. En kort tur, med mulighed for at se
ulkerup sjælene. Nogle mener de er uhyggelige, men jeg er fan.

Mulighed for at spise medbragt mad.

Dato for oplevelse: august 2016
2  Tak, 928heidit
Anmeldt d. 24. marts 2017

Historien om Ulkerup landsby, illustreret med fin udstilling og keramik skulpturene 'Ulkerup folket' er et super udflugtsmål i skoven. Der er gode muligheder for at spise sin madpakke under tag ved udstillingen i skoven, hvis vejret ikke er smuk solskin, men der er også picnic borde man kan sidde ved.
Er man til fotografering er der mulighed for gode billeder ved keramik skulpturene og søen tæt på.

Dato for oplevelse: marts 2017
Tak, edageyr
Anmeldt d. 27. august 2016

Denne ikke eksisterende landsby summer af historie og skæbner.
Har du mulighed for at komme på guidet tur med Jørgen Stoltz - Silvadanica - får du den ultimative oplevelse. På stedet kan du også møde de 7 Ulkerup sjæle.

Dato for oplevelse: september 2015
2  Tak, mogens4560
Anmeldt d. 4. november 2015

Det er en efterårstur i skoven. Men lige pludselig er det mere end det. Den forsvundne landsby, Ulkerup, bliver levende for én, når man går rundt og fornemmer, hvor husene lå. Udstillingsbygningen er en god hjælp. Ulkerupfolket, eller sjælene, der gemmer sig i skovkrattet er en ekstra spændende oplevelse. Flot lavet.

Dato for oplevelse: oktober 2015
1  Tak, Helge Mørch J