“En fantastisk og særegen oplevelse”
Anmeldelse af Nationalpark Mols Bjerge

Nationalpark Mols Bjerge
nr. 1 af 15 aktiviteter i Rønde
Oplysninger om seværdighed
Anmeldt for 24. juli 2017

Der findes uudtømmelige muligheder for storslåede naturoplevelser i Mols Bjerge. Sørg for at have god tid til at studere fauna og flora.

Giv også de forskellige (gratis) besøgscentre noget tid, der er rigtig meget interessant info at hente her, specielt for børn.

Tak, Muldgaard
Nicole W, PR-chef hos Nationalpark Mols Bjerge, svarede på denne anmeldelseSvarede 25. juli 2017

Tak for anmeldelsen - vi håber, vi om få år har et helt nyt Velkomstcenter, hvor vi kan inspirere til besøg. :-)

Filtrér

Anmeldt for 30. juni 2017

Mols Bjerge Nationalpark er på 180 km2 og oprettet i 2009 , ligger på Djursland mellem Rønde og Ebeltoft. En helt fantastisk natur, til gåture, cykle og ride eller køre lidt rundt.
Højeste punkt er de 137 meter på Agri Bavnehøj med udsigt absolut hele vejen rundt.
Et stykke enestående natur i Danmark. Der er bare så meget at foretage sig her.
Kan varmt anbefales til alle der holder af naturen eller har lyst til at lære den at kende.
Kommer gerne igen.

Tak, Danes55
Anmeldt for 15. juni 2017

Det fine ved Mols Bjerge er, at de kan nydes til fods og på cykel (med gear) og sågar i bil. Nationalparken er gennemkrydset af veje og stier, så der er ingen undskyldning for ikke at nyde de fantastiske landskabsformationer og den smukke vegetation.

Tak, Peder_Emil
Nicole W, Gæsteansvarlig hos Nationalpark Mols Bjerge, svarede på denne anmeldelseSvarede 17. juni 2017

Tak for det - og for besøget :-)

Anmeldt for 6. juni 2017

25 km trailløb på de fint markerede vandreruter i National parken.
Græssende heste, får og køer giver god oplevelser og en god stemning. Det er nemt at begive sig af sted og man kan nemt korte ruterne af, dog savnes et overskueligt kort som handout.

Tak, Thomas T
Nicole W, Gæsteansvarlig hos Nationalpark Mols Bjerge, svarede på denne anmeldelseSvarede 8. juni 2017

Dejligt at høre! Dyrene er fine at se på - og samtidig plejer de naturen. Vi har et kort til handout - tænker, om du mon kender det, eller synes, at det er uoverskueligt :-) Tak - og kom igen!

Anmeldt for 29. maj 2017

Mols og Mols Bjerge egner sig fantastisk godt til vandring. Jeg besøgte området i maj måned, hvor alle rapsmarkerne stod lysende gule i landskabet. Det er en smuk kontrast til det blå hav og den blå himmel. Der er mange muligheder for at komme højt op på bakkerne, hvorfra der er en god udsigt over havet omkring Mols. I maj måned er der et begrænset antal besøgende, så man har vejene, de små grusveje og vandrestierne for sig selv en stor del af tiden. Især området ved Isgård er betagende smukt med kæmpestore, bølgende rapsmarker, hvor man næsten kan fare vild. Mange steder går der geder, får, heste og køer, som man kommer tæt på. Mols er uden tvivl et fredfyldt og smukt sted, man kan komme tilbage til igen og igen.

1  Tak, Vibeke B

Rejsende, der kiggede på Nationalpark Mols Bjerge, kiggede også på

Rønde, Syddjurs Kommune
Kolind, Northdjurs Municipality

Ebeltoft, Syddjurs Kommune
Rønde, Syddjurs Kommune

Har du været i Nationalpark Mols Bjerge? Fortæl om dine oplevelser!