Udforsk Montreal

Indtægter påvirker de oplevelser, der er fremhævede på denne side, få flere oplysninger.
Hvad er Travellers' Choice – De bedste af de bedste?
Denne pris er vores højeste anerkendelse og overrækkes årligt til de virksomheder, der er "De bedste af de bedste" på Tripadvisor – dem, der får fantastiske anmeldelser fra rejsende og er blandt de bedste 1 % af ejendomme i hele verden.
Få mere at vide
Montreal
Montreal
Hoteller
Alle hoteller i MontrealTilbud på hoteller i MontrealBillig rejse til MontrealEfter hoteltype
Efter hotelklasse
I nærheden af uddannelsessteder
AktiviteterRestauranterFlyrejserRejsehistorierKrydstogterUdlejningsbilerMere

Ferie Montreal

Om Montreal
Denne fransktalende by er et kulturelt centrum og Canadas hovedstad for mode – den tiltrækker stilinteresserede, kreative fagfolk fra hele verden i hobetal. Og det er ikke svært at se hvorfor: Montreal emmer af europæisk flair helt ned til de brostensbelagte gader. Oplev ikoniske bygninger som Basilique Notre-Dame, besøg en hyggelig café i Plateau Mont-Royal-kvarteret, eller få shoppet igennem i en af de mange (og der er virkelig mange) vintagebutikker rundt omkring i byen. Én ting, der er værd at bemærke ved Montreal, er, i hvor høj grad stemningen skifter med årstiderne. Om sommeren kan du tage på vandre- eller cykelture og virkelig nyde landskabet. Men der er også en årlig tradition, som du endelig ikke må gå glip af, ved vinterens afslutning og i det tidlige forår: "sugar shacks". De er opstået i den oprindelige befolknings lokalsamfund, hvor man hældte friskhøstet ahornsirup på alt lige fra doughnuts til pandekager og tærter. Se flere anbefalinger nedenfor.

Det essentielle Montreal

De bedste brunchsteder i Montreal

I Nordamerikas Paris er indbyggerne vilde med æg, pandekager, mimosaer og Bloody Marys. De er så vilde med sidstnævnte, at mange af mine venner hævder, at det var i Montreal, idéen om Drunch, en beruset brunch, blev opfundet. Der er så mange brunchmuligheder i byen, at vi nogle gange får dobbelt op på brunch om søndagen. Lad os kalde det Dunch – det er helt sikkert typisk Montreal.
Karen B, Toronto, Canada
  • Beauty's Restaurant
    435
    Familieejede Beauty's har været et yndet morgenmadssted i generationer. I dag drives det af efterkommere af Hyman Skolnick, der åbnede denne klassiske restaurant i 1942. Beauty's er så ikonisk, at hvis der var en emoji af en Montreal-brunch, ville det være deres "Special", en Montreal-bagel med flødeost, tomater, løg og røget laks, eller måske deres "Mishmash"-omelet med pølseskiver, salami, stegte løg og grøn peberfrugt.
  • Au festin de Babette
    Omkring hver fjerde indbygger i Montreal, der bor i Le Plateau, kommer fra Frankrig, og de er vilde med Au Festin de Babette, der serverer franskinspirerede brunchretter. Mange af dem er opkaldt efter forskellige gader i Plateau-kvarteret. Gå ikke glip af Brunch St-Denis, en vaffel med laks, flødeost og avocado, eller Brunch Drolet, et fransk tvist på eggs Benedict med laks. Vi er også vilde med de superfranske sideretter, der omfatter gratin dauphinois.
  • Arthurs Nosh Bar
    138
    Ægteparret Alex Cohen og Raegan Steinberg serverer opdaterede versioner af jødiske retter til de unge gæster på Arthurs Nosh Bar i Saint-Henri. Cohens og Steinbergs ashkenaziske og sefardiske rødder kommer til udtryk på menuen med ting som latke-smorgasbord og marokkansk toast. Arthurs Bloody Marys er praktisk talt et måltid i sig selv og er pyntet med et picklespyd, oliven, selleri og en vaskeægte minibagel med flødeost.
  • Tendresse
    Bistro Tendresse er et vegansk sted, som selv ikke-veganere er begejstrede for at besøge. Deres "eggs" Benedict serveres med røget tofu, der er så overbevisende, at du slet ikke kommer til at savne ægget. Kejserhattene, der er tilberedt i blækspruttestil, er også et must. Når vi spiser her, kan mine venner og jeg ikke lade være med at snuppe ting fra hinandens tallerkener – som brødre vi dele, og alt det. Men deling er ikke nødvendigt, når det er drinks, der er tale om, for på Bistro Tendresse kan man få to mimosaer for den enes pris.
  • Millmans
    Den eleverede "casse-croute" eller snackbar er populær hos Millmans, hvor der altid er fuldt at mennesker. De fleste ingredienser kommer fra byens bedste bagere, slagtere og bagelbagere, og ellers er de lavet fra bunden på stedet. Hvis du ikke kan bestemme dig for, hvad du vil bestille, så er mit forslag, at du finder nogen, som du kan dele morgenmadssandwichen med det lækre æg med flydende blomme og et tykt stykke røget bacon samt de ekstremt luftige pandekager med. Det kommer ikke til at skuffe.
  • Olive & Gourmando
    1.782
    Lokale og besøgende får prøvet noget nyt på dette populære sted i det gamle Montreal, der har åbent om dagen. Deres bagværk – krydrede og søde scones og muffins og croissanter – er altid fremragende. Samtidig er de også kendt for deres innovative weekendbrunch-tilbud såsom en pocheret "æg i fjæset"-panini (som består af krydrede pocherede æg, krydderurter, mayonnaise, Comté-ost, italiensk skinke og langtidsristede tomater) og hjemmelavede ricotta-tallerkener, som ændrer sig alt efter årstiden.
  • La Binerie Mont-Royal
    187
    La Binerie er det sted, vi tager til, når vejret bliver koldt, og vores kroppe signalerer, at vi er nødt til at fylde kulhydrater på motoren, og vi bare må have os noget traditionel mad fra Quebec. Navnet betyder Bønnestedet på fransk, og bønner i ahornsauce er en specialitet. Andre lokale retter omfatter fransk-canadisk ærtesuppe og deres berømte tourtiere (kødtærter). Det var den slags solide måltider, der oprindeligt blev serveret for skovhuggere, der brugte hele dagen på at hugge træer i sneklædte skove, og portionerne har en tilsvarende størrelse.
  • Restaurant de l'ITHQ
    310
    L'ITHQ har længe været Quebecs berømte skole inden for beværtning og det kulinariske. Nu kan offentligheden opleve skolen på det nye hotel på stedet, som både er stilfuldt og til at betale for. Morgenmad/brunch er inkluderet i prisen for et værelse. Man kan også komme forbi og få noget at spise. Elever og undervisende kokke serverer på skift à la carte-specialiteter og selvfølgelig den bugnende buffet med opfindsomme retter tilberedt med lokale råvarer. Alt er lavet og serveret med hjertet. Spisestuen har udsigt til Carré Saint Louis, et af Montreals mest charmerende torve.

Udforsk Montreal efter interesse

Fransk-canadiske rødder

Udforsk Montreals rige kulturhistorie

Poutine i lange baner

En hofret i Quebec

Kunst i byen

Innovative museer og designværker

Naturoplevelser

Maleriske parker, vandreruter, cykelstier med mere

Mikrobryggerier

Skål for øl med smag