Tripadvisor
Hørve

Som at få lov til at bo på et museum(på den gode måde)
Originale gamle og lidt utætte vinduer, kringlede og skæve trapper og gange.
Meget lydt på værelserne. Mange flotte og spændende stuerog sale man kan gå rundt i eller sidde i.
Hyggelig rundtur med guide. Fik godt indblik i husets og områdets historie.

Dato for ophold: februar 2020
Tak, Michael D
Anmeldt d. 25. november 2019

Vi havde sammen med et vennepar booket en pakke løsning med overnatning, gourmet middag og morgenmad.
Inden ankomst læste jeg selvfølgelig omkring stedet og om hvor mange priser de har vundet eksempelvis som bedste værtsskab. Forventningerne var derfor store (også pga. prisen).
MEN desværre var der intet der levede op til forventningerne. Det var lige fra ankomst og deres modtagelse af os som manglede finesse og følelsen af at være velkommen var der ikke rigtig. Værelserne blev vi også meget skuffet over, manglede det lidt ekstra lækkerhed ved at være luksus ophold, F.eks skulle vores toilettaske stå på gulvet da der ikke var nogen steder ellers at stille dem.
Fik at vide at vi kunne få gratis kaffe i Bistroen, men det havde de ikke lige fået fortalt deres ansatte og igen der manglede værtsskab.
Havde bestilt den store gourmet middag med vin menu. Her blev vi taget rigtig godt imod af nogle dygtige tjenere. MEN, generelt var vi skuffet over både maden og vinen. Maden for eksperimerende og ikke velsmagende nok. Flere retter brød vi os overhovedet ikke om og spiste dem ikke (og vi er ikke kræsne). “Hovedretten” var krikand og skovdue med blodsauce. Uspiselig efter min mening, kun 2 af os kunne spise retten. Vinmenuen virkede mere som om den skulle være anderledes end velsmagende for flere af vinene var udrikkelige og kun nogle få hvor vi tænkte den her er dejlig.
Morgenmaden var dejlig.
Alt i alt sidder vi bagefter med en skuffet oplevelse og det bliver desværre ikke noget vi anbefaler til andre. Prisen er al for høj i forhold til hvad vi fik.
Betalte 4.200 pr. mand og var der i alt i 20 timer.

Dato for ophold: november 2019
Tak, 916mariannet
Anmeldt d. 10. september 2019 fra mobile enheder

Bestilte ophold med gourmet middag incl. Vinmenu.

Mht. Prisen ville det have været noget billigere at bestille værelset og middagen hver for sig. Dog fik vi en danskvand og lidt nødder på værelset, men til en merpris på over 1000 kr. Vi fik et ganske almindeligt værelse.

Bestilte en gin-tonic før maden i baren. Det var en fejl, da vi så droppede et glas champagne, da vi kom til restauranten.

Vinmenuen indkluderer åbenbart ikke noget til de første smagsretter før forretten. Istedet måtte vi nøjes med postevand, dog til en pris af 55 kr. Pr. Person.

Vinmenu indeholdt vin fra lokale marker, hvilket mere var morsomt end velsmagende, dog også rødvin fra Frankrig. Den var glimrende, selvom vinbonden åbenbart valgte vindruerne ud et tilfældigheds princip. Det blev fremlagt som en fordel, hvilket er lidt svært at få øje på. Den økologiske hvidvin var nærmest udrikkelig.

Overordnet set var maden godkendt. Ialt ca. 16 retter. Smagsretterne var gode, dog kunne der godt være bare en smule mere størrelse i smagsretterne.

Morgenmaden var en skuffelse.

Alt i alt en smagsoplevelse som var udmærket, men det ville være bedre at bestille vinen særskilt. Prisen i overkanten i forhold til oplevelsen.

Dato for ophold: september 2019
Tak, Reffeldt
Anmeldt d. 18. august 2019

Det er en smuk bygning! - hvorfor man har valgt at indrette bistroen i "New York bistro stil", så man ikke mærker at man sidder på et slot, må guderne vide, men det er jo heller ikke vigtigt for oplevelsen. Personalet er professionelt og venligt. Vi gik først en snack - forskellige sjove påfund, men intet der smagsmæssigt var imponerende. Middagen bestod af tatar, kulmule og dessert. Tatar, der jo ikke er voldsomt i smagen, var rørt sammen med urter og bær. Svært at fornemme at der var tale om tatar. Fisken var voldsomt salt, men køkkenet forsikrede os om, at den smagte som den skulle! Deserten var ok, men stadig ikke en oplevelse. Noget skuffet, da vi havde forventet en oplevelse væsentligt over gemmensnittet, men det fik vi bestemt ikke.

Dato for ophold: august 2019
Tak, Janniebyg
Anmeldt d. 30. juli 2019

Vores ophold på Dragsholm Slot var en virkelig god oplevelse. Vi kan varmt anbefale det til andre. Vi spiste i "Spisehuset" / "Bistroen" på slottet, og fik serveret et virkelig delikat aftens- og morgenmåltid, med tilhørende velsmagende drikkevarer. Servicen kunne ikke have været bedre. Vi fik desuden en rundvisning, og lærte historien omkring både slottet og Odsherred at kende. Værelset var helt tilpas, og indrettet i stil passende til slottet.

Dato for ophold: juli 2019
Tak, MHCPHDK