“Ubehagelig og nedværdigende adfærd…..”
Anmeldelse af Restaurant Sommerlyst

Restaurant Sommerlyst
nr. 10 af 24 Restauranter i Korsør
Prisklasse: 69 kr. - 279 kr.
Beskrivelse: Restaurant Sommerlyst, den gamle Jagtkro i Korsør Lystskov. *Der man går ind, når man går ud* Vi har åbent hele året rundt. Der er altid en god grund til at besøge den smukke Korsør Lystskov, og hvorfor så ikke afslutte en sådan tur med et besøg på Restaurant Sommerlyst, den smukke gamle bygning fra 1866, der er beliggende i dette naturskønne område midt i skoven tæt på Storebælt? For os i Restaurant Sommerlyst er det vigtigt, at give vores gæster, en god og hyggelig oplevelse, når I kommer på besøg, og vi vil gøre alt for, at I føler Jer helt specielt velkomne hos os. Vi har mange selskaber, så det er ikke altid, at der vil være åbent for aftensmad, se vores hjemmeside under månedsmenukalender.
Anmeldt 22. maj 2022

Ubehagelig og nedværdigende adfærd…..
Min familie og jeg har flere gange benyttet os af restaurant sommerlyst, hvor vi har været meget tilfredse, både med mad og personale.

Men efter vores oplevelse i dag, så kommer vi ikke til at ligge en krone derude mere.

Magen til adfærd fra restaurant ejeren.
Vi er en forsamling til brunch derude på ca 30 mennesker. Der er en masse familier derude med deres børn.

Vi har vores søn med på 2 måneder og deres flinke personale viser os hvor vi har mulighed for at skifte ham. Han bliver skiftet og vi står tilbage med en ble pakket ind i en lukket blepose.

Den vælger jeg selvfølgelig og smide ud i skraldespanden og går udenfor for at nyde den solen og omgivelserne med min familie.

Efter et par minutter kommer ejeren gående ud med bleposen i hånden står, vifter med den, og spørger om det er en af os der er ejer af den, imens han kigger bebrejdende på min kone og søn som står nærmest døren.

Dertil svarer hun “det er nok min mand som lige har været inde og skifte vores søn. Er det fordi at har glemt den på bordet på toilettet?”

Restaurant’s ejerens svar var “nej, den lå i skraldespanden, men det er da ulækkert når man skal have hånden ned i skraldespanden og sådan noget ligger dernede”.
Restaurantejeren vifter fortsat med bleposen, vender øjne af min kone og kigger ud på forsamlingen hvorfor min kone siger at han kan lægge den på trappen og vi så vil tage den med når vi kører, hvilket han gør og går.

Der er det jo så at jeg tænker.

1. Hvad er det generelt man smider i en skraldespand og hvorfor skal du have hænderne ned i den? (Bleen var pakket ned i en blepose som der var bundet en knude på)

2. Hvis du tager og vender situationen om.
Hvis det var dig som havde smidt en ble i skraldespanden og der kom en restaurant ejer ud og anklagende en på den måde foran et selskab på 30 mennesker. Hvad ville du så tænke efterfølgende?

Min tanke er at det er manglede forståelse på situationsfornemmelse og utrolig dårlig kundeservice.

Vi håber dette får dig til at reflektere lidt over, hvordan du måske bør gribe sådan en situation an ved en anden lejlighed.

Der er ihverfald en ting som er sikkert og det er at vi ikke har lyst til at komme derud mere da vi fandt opførslen nedværdigende og svært uprofessionel.

Det skal lige siges dit personale gjorde et fremragende arbejde- var servicemindede og hjælpsomme, så det kunne være du kunne lære lidt af dem.

Dato for besøg: maj 2022
Tak, LasseKrause

Anmeldt 21. maj 2022 fra mobile enheder

Sammen med et hold venner besluttede vi at afprøve en af de få, lokale danske restauranter i Korsør.
Det skulle være buffet med helstegt gris, marineret kalvecuvette og ramsløgmarineret kylling. Hertil salater og div. kartoffel.
Stedet ligger ideelt og er hyggeligt og indbydende i Korsør Lystskov.
Ved ankomsten var der ingen der tog imod, og da vi kunne se vort bord med vor reservation, sætte vi os.
Efter nogen tid kom betjeningen og bød velkommen, selv om personen var lidt i vildrede med om det nu var de rigtige personer, blev vi tilbudt en velkomstdrink. Da temaet var rababer, kom et glas med en sødlig væske, der smagte af rababer og for så vidt var udmærket. Tror uden væsentlig spor af alkohol.
Vi bestilte en flaske italiensk rødvin til en overkommelig og fornuftigt pris. Den kom sammen med en flaske vand til bordet.
Vi fik orientering om aftenens buffet og mulighed for desserter, der altsammen lød godt.
Lad os tage det positive først. Køkkenet skal have ros for grisen. Den var perfekt. Resten af buffeten var for at sige det mildt en skuffelse, og ingen af os havde lyst at gå anden gang.
Vi blev enige om at vi måtte prøve rababerdesserten. Trifli og crumble. De var ok, men ikke lavet med nogen begejstring eller faglig stolthed. Vi bestilte 4 cappuccino da vi kunne se, at de havde cappuccinomaskinen der kunne levere denne vare. Man kunne desværre kun lave caffelatte 🤭 Kaffen blev dog udmærket alligevel, leveret i høje glas.
Selvom prisen på ca 400 pr person kan synes rimelig for ovenstående, er køkkenets præstationer ikke godkendt, som i langtfra godkendt. På en skala fra 1-10 Kan vi måske slæbe os op på 2, men kun på grund af grisen og ? Og så alligevel ikke. Ærgerligt for den beliggenhed.
Personalet er et kapitel for sig selv. I grunden søde og venlige nok, men totalt ubehjælpsomme og uprofessionelle.

Dato for besøg: maj 2022
Tak, jenserikh2016
Anmeldt 13. november 2021 fra mobile enheder

Ringe mad og service desværre. Ikke et sted vi kommer igen, personalet virket ikke interesseret i at maden ikke var tilfredsstillende og der blev taget fuld pris

Dato for besøg: november 2021
Tak, H9099UYpeterj
Anmeldt 6. november 2021

Tør winersnitzel med bløde pomfritter gummikartofler og pulversovs og til dessert en opvarmet tysk apfelstrudel

Dato for besøg: november 2021
Tak, KimC4969
Anmeldt 13. september 2021 fra mobile enheder

Fantastisk Brunch bord med alt hvad vi kunne ønske os.
Rigtig god betjening.
Jesper som ejet stedet er altid frisk på en kommentar.
Hyggelige omgivelser, kan kun anbefale stedet .

Dato for besøg: september 2021
Tak, jeannieKors

Rejsende, der kiggede på Restaurant Sommerlyst, kiggede også på

Har du været i Restaurant Sommerlyst? Fortæl om dine oplevelser!