Panorama-Ruten I Bramslev Bakker
Denne vandrerute fortjener virkelig sit kvalitetsstempel!

Dette er en virkelig dejlig vandrerute, som helt sikkert fortjener sit kvalitetsstempel. Stien er... læs mere

S_Hvass
Bramming, Danmark
En relativ ukendt naturperle nord for Mariager Fjord

Anmeldt d. 6. september 2020
JanL590
Taastrup, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 6. september 2020 fra mobile enheder

Under vores biltur langs Mariager Fjord valgte vi i landsbyen Valsgaard at følge skiltet mod Bramslev Bakker, der førte ned til en restaurant, campingplads og P-plads med udsigt til fjorden.

Fra P-pladsen fulgte vi den fint afmærkede Panorama sti oppe i bakkerne i retning af Hobro og kom igennem et smukt skovlandskab, mange steder med flot udsigt over fjorden.

Hele rundturen på den smukke rute er ca. 10 km og ikke egnet for dårligt gående, barnevogne mm. Vi valgte pga. tiden at skære turen ned til 1/3 ved at benytte os af en af smutvejene undervejs, der fører ned til den del af ruten, der følger fjorden nedenfor bakkerne. På denne del kom vi bl.a. gennem engarealer med fritgående kvæg og får samt et rigt fugleliv.

Via turistforeningens hjemmeside kunne vi se, at ruten går helt ind til lystbådehavnen i Hobro, og at der er flere steder undervejs med mulighed for at parkere bilen og begynde turen, ligesom det blot er en af flere afmærkede vandrestier i Bramslev Bakker.

På trods af, faciliteterne ved P-pladsen i Bramslev Bakker og at ruten på Internettet er beskrevet som en af smukkeste vandreture i Danmark og certificeret som Premium Vandrerute af Deutsches Wanderinstitut mødte vi få mennesker på turen (mest lokale, der kendte området).

Om sommeren er det muligt at sejle dertil med Svanen fra hhv. Hobro og Mariager.

Dato for oplevelse: august 2020
Tak, JanL590