Natur tur

Havde fået et hint om lille vildmose natur og dyreliv, fantastisk stort område med smuk natur gode... læs mere

Anmeldt d. 30. august 2021
janA3747HD
Rødovre, Danmark
fra mobile enheder
Ny indgang

Lille Vildmosecentret har endelig åbnet den nye indgang. Centret byder på interaktiv læring om... læs mere

Anmeldt d. 27. august 2021
SBoesen
Karpathos by, Grækenland

Anmeldt d. 10. juli 2021 fra mobile enheder

Imponerende indgang og en rimelig indendørs udstilling. Vi forstod slet ikke det udendørs koncept. Der var nogle vildsvin og en masse info om tips til at højne biodiversiteten (dem kendte ungerne allerede) Tag hellere en gratis tur i feks Rold skov.

Dato for oplevelse: juni 2021
Tak, 398jes_
Anmeldt d. 7. juli 2021 fra mobile enheder

Min storebror og jeg tog turen fra Sønderjylland derop. Udefra LVC’s egen hjemmeside, lød det som om vi kunne få alle de spændende dyr at se. Vi fik set 3 vildsvin der blev fodret i en indhegning. Stierne rundt var der ikke meget at se på, da de jo naturligt om sommeren er tilvokset - dog er de også lavet sådan, at det der kan ses er indhegning, træer og ingen udsigt til heder hvor dyrene bevæger sig rundt. Man får mere ud af sin tur ved at droppe Lille Vildmosecenteret og den dyre entré, og køre rundt i naturreservatet i det offentlige og opleve dyrene på tæt hold.
Vil dog til deres forsvar sige, at det er et skønt sted at tage hen med børnene og få leget lidt på legepladsen. Men det er vidst det! :-)

Dato for oplevelse: juni 2021
1  Tak, jenelitadilla
Anmeldt d. 23. juni 2021 fra mobile enheder

Så først Lille Vildmose centret meget flot udstilling,
så derefter vildsvinene blive fodret, spændende.
Kørte rundt i det spændende Vildmose og var heldig at se bla. 2 havørne og en kongeørn i samne kikkertsigte, mega flot, 2 kronhjorte hunner, 35 traner, 1 rød glente, 2 musvåger og en rørhøg.
Vores dag er redet, en kæmpe oplevelse.
Meget flinke og hjæpsomme personale i Centeret.
Vil helt sikkert komme igen. Kan leve med de åndsvage dyrelyde ved centret.
Dejlig dag med mange gode oplevelser.

Hilsen. Anni og Niels. Juni 2021

Dato for oplevelse: maj 2021
1  Tak, 703nielsr
Anmeldt d. 9. januar 2021

Var i Lille Vildmose i dag, der var absolut ingen dyr, selv fra tårnet kunne man ikke se andet en 5 alm danske køer. Mærkeligt at der skulle være vildsvin, når jorden ikke var rodet op,
På en alm. tur i Nordjylland lange motorvejen er der mere liv, på markerne ser man altid dyrevildt der græsser spildte afgrøder, intet giver så meget dyreliv som et alm. landbrug, se bare når bonden pløjer, eller når han har høstet majs.
Hvis det er hvad et naturreservat kan gøre for naturlivet, (elge og vildsvin er ikke naturlig forekomst) så tvivler jeg i dag stærkt på om det virkelig er tilfældet. Aldrig har jeg oplevet et så dyreforladt område. I starten var børnene helt op at køre, de kunne høre dyrene, det viste sig så at være højtaler i træerne. Kør en tur rund om storskoven, der er rovfugle, men sæt farten ned, hjorte og ræve krydser vejen.
Godt det er gratis, men svært når børnene er så skuffet, nå men vi må en tur over i dyrehaven, selv om der en støjende forlystelsespark, har man da sat så mange dyr ud, at der er garanti for at opleve dem.
Kartofler, kål, majs, græs og korn og læhegn på gårdene, det giver dyreliv.

Dato for oplevelse: januar 2021
3  Tak, ChrisThorup
Anmeldt d. 9. september 2020

Det var en rigtig god dag vi havde i Lille Vildmose.
Først en film om tørvegravning, derefter gik vi rundt i centret og beundrede udstillingen, så vildsvinene blive fodret.
Så skulle vi have "3 snitter", men det var det fineste smørrebrød- dejligt.
En guidet tur i Vildmosen med Hans Flou, det var den største oplevelse, han fortalte med virkelig indlevelse- Tak for det Hans.

Dato for oplevelse: september 2020
1  Tak, ole h