“Mad i topkvalitet”
Anmeldelse af Restaurant Isværket

Restaurant Isværket
nr. 1 af 28 Restauranter i Lemvig
Beskrivelse: Vi er en restaurant der ligger i hjertet af Lemvig. Vi ligger direkte ud til vandet, og har dermed en fantastisk udsigt. Vi serverer velsmagende, lokale og klassiske retter. Al slags aktivitet fra bowling til bryllup kan afvikles i vores nye faciliteter. Vi abnede dørene i 2017 og har nu skærpet fokus endnu mere pa den gastronomiske oplevelse.
Anmeldt 23. august 2020

En skøn middag på Restaurant Isværket på Lemvig Havn. Maden var SÅ lækker ... det er bestemt ikke sidste gang, vi spiser der. Betjening var helt i top - vi blev serviceret efter alle kunstens regler; der blev fortalt om alle retter undervejs - om vine osv. Så vi følte os i gode og kyndige hænder. De unge mennesker har styr på det. Skønt at opleve.

Tak, C1650QGkirstenv

Anmeldt 20. august 2020 fra mobile enheder

Ferie i regnvejr er lidt surt - Men heldigvis fik humøret et skud ny energi med besøg hos Isværket - skøn udsigt, super mad og fantastisk nærværende betjening - Besøget betød at regnen stoppede og solen kom frem på den smukkeste blå himmel.
Tusind tak - desværre lidt langt fra København til Lemvig - ellers kom vi tit på besøg.

1  Tak, pedersen-2100
Anmeldt 13. august 2020

Hvis betjeningen havde været bedre ville jeg give restaurantoplevelsen 4 stjerner, som jeg synes er MEGET godt og klart godt når man ser på flertallet af restauranter i DK, men der er stadig et godt stykke til rigtige high end restauranter så 5 stjerne KAN ingen give.

1. Lokation
Lokationen, Havnen 66, 7620 Lemvig, af restauranten i den lille by Lemvig er nærmest perfekt, kun få meter fra kajkanten,, hvor der i havneområdet er placeret en del lystbåde. Smuk udsigt over vandet ud mod Gjellerodde. Så den del er absolut rigtig god. Der er også parkeringsmulighed lige udenfor. Den var gratis da vi besøgte stedet.

2. Velkomstindtryk
Der var ikke nogen ”modtagelse” som jeg oplever i de fleste restauranter, der gerne vil give et servicevenligt indtryk. Selve ”modtagelsen” gav et, lad os kalde det, lidt specielt indtryk, men ikke i den positive retning. Slog det hen med at der tilsyneladende var lidt travlt…..

3. lokale(r)
Restauranten har relativt mange pladser indendørs, men også et pænt antal udendørs. Vi havde heldigvis bestilt plads, og efter vores ankomst var der fyldt op udendørs. Dog også en del gæster indendørs. De afviste flere kunder, da de ikke kunne håndtere flere, overhørte jeg.
Vi blev anvist et af 2 ledige borde, men den noget ældre tjener undrede sig, da det faktisk allerede var booket af andre. Så det indikerer sammenholdt med andre indtryk at der ikke er helt styr på bl.a. bookingen. Det SKAL der være hos en seriøs restaurant!

4. Toiletforhold
Vi havde meget travlt og var ikke på inspektion i embeds medfør, så jeg frekventerede desværre ikke toiletforholdende. De siger erfaringsmæssigt ofte rigtig meget om holdningen i- og niveauet på en restaurant.

5. Maden
Restauranten signalerer ved første øjekast ”mediumhigh end” og i den kontekst synes prisniveauet som relativt billigt. Eksempelvis koster 50 cl specialøl 50 kr. det er en ret konkurrencedygtig pris set på landsplan. En 0,8 L pepsi max koster ligeledes 50 kr.
Der er en del retter at vælge mellem, men lige som når jeg ellers anmelder, første eller anden gang, så vælger jeg typisk enten stjerneskud og/eller en steak som SKAL være medium stegt. Utroligt nok giver sidstnævnte uforventeligt store udfordringer alt for mange steder i DK. Stjerneskud vælger jeg bl.a. ud fra at anretningen viser noget om køkkenpersonalet dedikation omkring kærligheden til mad og kompetencer vedr det visuelle indtryk. Fisketypen, reel tykkelse på fisken, stegemetode og stegningen i sig selv m.v. giver andre brugbare indtryk til en anmeldelse.
Vi bestilte begge et stjerneskud til 159 kr/stk, som efter nogen venten blev serveret. Til den forventede ventetid havde vi bestilt ovennævnte drikkevarer, MEN jeg bad specifikt om et specifikt glas vin til stjerneskuddet. Vinen blev IKKE leveret! Og tjenerne holdt tilsyneladende ikke ordentligt styr på bestillinger og heller ikke om gæster ønskede kontakt. Det er IKKE passende for et sted som dette, som jeg reelt mener har stort potentiale. De jeg så er halvt færdig med mit stjerneskud, som bestemt ikke er af de største af slagsen, må der alligevel have været en klokke som ringede hos ”vores” tjener, for hun kommer farende og spør om ikke jeg fik min vin…… Nej siger jeg……. Tavshed (underligt), jamen skal jeg så ikke hente den? Spør hun. ”Nej tak” siger jeg så, ”-jeg har jo spist over halvdelen, og som sagt har vi travlt”, så høfligt jeg kan (men ER irriteret, også fordi vi har travlt, men gerne ville nyde måltidet m.v. så godt som muligt). Gudhjælpeme om hun ikke viser en grimasse der blev tolket som både fornærmelse og foragt, hvorefter hun så svarer: ”NÅ! Det er da mærkeligt”. Undskyld mit sprog, men det kan man K….Edme ikke tillade sig. Det er langt langt over grænsen for opførsel fra servicepersonale. Og det bragte fluks min tanke tilbage til den anden kundes reaktion jeg beskrev ovenfor. Det giver mig i hvert fald IKKE lyst til at frekventere stedet uanset kvaliteten af maden m.v.
Den enkelte kogte fladfiskefilet var udmærket. De to pandestegte (som det SKAL være), var for så vidt OK, men personligt foretrækker jeg en anelse hårdstegning af overfladen, så paneringen er en smule knasende. Det var IKKE tilfældet her. De medfølgende rejer var perfekte og af god kvalitet som nærmer sig friske selvpillede rejer, men ikke helt på dette niveau. Ofte ledsages et stjerneskud af røget laks. Det bruger man ikke her, men det synes jeg personligt er fint, da den røgede laksesmag normalt ikke passer særligt godt ind i kompositionen, men det afhænger af nogle faktorer omkring laksen m.v. så det var helt fint i forhold til mine smagsløg. De to medfølgende asparges var gode og pyntesalaten var frisk og dejlig. Den ene ”dressing” til rejerne var en del anderledes end forventet og jeg brød mig ikke særligt meget om den. Den grønne ”dressing” derimod overraskede særdeles positivt. Det er nok den bedste jeg har fået på/til et stjerneskud. Så det er en thumbs up 

6. Betjening, tjeneropmærksomhed, engelsk/dansk-sproget, fortælling om maden/vinen
En ting jeg bemærkede og som jeg egentlig i første omgang fandt ubehøvlet, var en gæst som skulle betale (medens vi stod og ventede på at blive betjent ved ankomst). Medens samme tjener som vi fik, en ældre kvinde, havde travlt med kasseapparatet, så kiggede han på mig og lavede med håndtegn en pistol han skød af mod tjeneren. Det virkede MEGET besynderligt….. umiddelbart. Han var tydeligvis utilfreds med et eller andet.
Tjeneren fortalte intet om vinene/vinen jeg valgte og virkede egentlig ikke synderlig serviceminded. Betjeningen virkede lidt som noget samlebåndsarbejde der bare skulle gøres færdigt så hurtig som muligt. Det gør ikke et besøg særlig mindeværdigt. I høj grad en skam!
Det samme gjalt stjerneskuddet. På de lidt bedre restauranter eller højere klasse restauranter er det helt normalt at man i hvert fald får en kort forklaring på hvad man spiser….. larmende tavshed ;-) . IKKE OK!

Tak, 103ivanh
Anmeldt 9. august 2020 fra mobile enheder

Efter en meget hyggelig og afslapningsgåtur i lemvigs gader bliver man lidt sulten, og hvem andre end isværket kan levere en fantastisk lækker frokost? Det ved vi ikke endnu så derfor var det en selvfølge for os at besøge isværket endnu engang. Vi elsker humøret og den sindsberoligende udsigt over bådhavnen i hyggelige omgivelser og et rigtig omsorgsfuldt personale med et dejligt smil og godt humør. Vi som kunder føler os hvert fald meget velkomne
Priserne på maden er meget acceptable og i særdeleshed meget indbydende, og man kan smage at der tages rigtig god hånd om råvarene og madlavningen. Min personligemening om maden er kort og godt "art on a plate"

Tak, dennispW8046QT
Anmeldt 2. august 2020

Super lækker mad. Oksekødet smeltede på tungen. Lækker og velsmagende salat. Dejlig miljø ved havnen. Flink og serviceminded personale.Kan varmt anbefales. Kommer der gerne igen.

Tak, Lene6900

Rejsende, der kiggede på Restaurant Isværket, kiggede også på

Har du været i Restaurant Isværket? Fortæl om dine oplevelser!