Kære Danland/Dancenter. Vi havde booket efterårsferie (uge 42 i oktober) i et feriecenter i Lemvig, med svømmehal, legepladser og udsigt til vandet. Da vi ankom, havde i desværre udlejet et hus til os, som lå direkte ovenpå en byggeplads, og med hul i facaden var huset iskoldt. Efter at have brugt en del tid, kom vi i kontakt med Maria (som i øvrigt fortjener en hel den ros for hendes indsats i denne sag). Der var åbenbart ikke andre huse ledige i feriecenteret, og det eneste (som i kunne tilbyde os i samme prisklasse) var en lejlighed i Thyborøn, uden aktivitetscenter, udsigt eller i øvrigt noget for børn. Da vi var indstillet på at skulle holde efterårsferie med vores børn, måtte vi sige ja og kørte til Thyborøn. Maria fortalte os at vi selvfølgelig ikke ville blive opkrævet noget, og hun beklagede virkelig. Lejligheden i Thyborøn var i vores optik en nedgradering, men vi var indstillet på at få det bedste ud af det. Efter 2 dage ringer Maria og fortæller at vi desværre ikke kan blive i boligen, da den var lejet ud 2 dage før vi skulle hjem. Vi skulle derfor omplaceres endnu engang. Næste hus vi fik kan bedst beskrives som et virkelig rodet sommerhus, med tingeltang alle steder. Det er nok tydeligt for enhver at dette ikke var den efterårsferie vi havde troet vi skulle have, og da vi kørte hjem var det med følelsen af egentlig ikke at have slappet af, og ungerne var en smule kede af de ikke kunne have været i det børne feriecenter, de var blevet forberedt på. D. 1. december kommer der så en mail fra jer, at i mener at have et tilgodehavende på 1.102 kroner for vores kaos ferie. Jeg skriver tilbage til jer at der må være tale om en fejl, og beskriver forløbet. Idag modtager jeg så endnu en mail fra jer med en opkrævning nu på 1.220,09 kroner. Jeg forstår ikke helt hvad man skal gøre for at komme i kontakt med jer, og synes det er en mærkelig måde at drive forretning på. Vi synes vi har været yderst tålmodige og forstående i denne her sag, og ikke krævet erstatning for de mange ekstra udgifter vi har haft til transport, kompensation for ungerne ikke kunne komme i svømmehallen eller benytte alle de andre aktiviteter der var inkluderet i prisen i aktivitetscenteret, eller den manglende havudsigt, som også var beskrevet i feriecenterets beskrivelse. Jeg håber at i vil få styr på denne sag, og lukke den en gang for alle - så vi alle sammen kan komme videre!