Anmeldt d. 5. august 2016 fra mobile enheder

Skønt hotel til prisen.
Vi boede i et Delux Poolview room og blev positivt overrasket over størrelsen. Vi havde to børn med på 5 år og 9 mdr.
Poolområdet var skønt, morgenmaden var fin. Hotellet ligger godt placeret i forhold til restauranter og mini markeder.
Alt i alt et rigtigt fint sted.

Overnattede: juli 2016, rejste med familie
Tak, Martin L
Anmeldt d. 26. marts 2016 fra mobile enheder

Vi har netop været på Kata Palm, og lad mig sige det med det samme; det levede slet ikke op til forventningerne! Vi havde booket 8 nætter (og forudbetalt!), men endte med at tjekke ud af 3 nætter - det ødelagde simpelthen stemningen på vores ferie. Hotellet har sikkert været flot og nyt i midten af 1990'erne, men de dage er talte for længst.

Lad mig starte med de få positive ting:
Hotellets placering i Kata er rigtig godt; tæt på den sydlige (familievenlige) del af byen, og tæt på stranden. Derudover var poolen nogenlunde pæn, omgivet af palmer og buske. Men her stopper det "gode"...

Det dårlige:
Hvor skal jeg starte?! Først og fremmest er hotellet ikke 4 stjerne værdigt! Ved ikke om det er noget de selv har fundet på.. Det er 3 stjerner værdigt - ikke mere! Se bare billederne (babysengen ligner noget fra krigen). De lever sikker på fordoms storhed. Så til de andre ting:
- Medarbejderne er ikke smilende og 'varme', som man ellers møder i Thailand. De virker bestemt ikke til at kunne lide deres job.
- Service fra manageren er til grin! Vi ankom med et spædbarn, og fik først et værelse hvor aircon ikke virkede. De sagde de fiksede det, men det virkede stadig ikke. Herefter blev vi rykket til et dårligere værelse, hvor møbler mv. var en postgang ældre (og de var i forvejen gamle). Vi talte igen med manageren, der sagde hun ville kigge på det, og vende tilbage - hun vendte aldrig tilbage. Skuffende når manageren bør være topmålet af service.
- Internettet virkede ekstremt dårligt. Vi snakker et 4-stjernet hotel, hvor internettet ikke virkede. Det betyder måske mere for nogen, end for andre - men ikke at have styr på sådan noget, fortæller bare mere om, hvor dårligt hotellet fungerer. Selv små restauranter, har internet nu om dage.
- TV-signalet var så ringe, at 95% af kanalerne ikke kunne ses. Vi bad dem kigge på det adskillige gange, men intet skete.
- Rengøringen var også hullet som en si. Det er Thailand, så man skal ikke forvente skinnende gulve mv. - men lad være med at kigge ved panelerne på Kata Palm.

Morgenmaden var bestemt heller ikke prangende - under standard af, hvad man normalt får på 'rigtige' 4-stjernede hoteller i Thailand. Størstedelen af personalet ved morgenmaden, stod også og så sure ud. Mærkelig stemning.

Der er sikkert flere der vil finde hotellet ganske udemærket - muligvis har de ikke boet på hoteller der rigtigt er 4-stjernede i Thailand. Dette er IKKE 4-stjerner værdigt, og det faktum at det kalder sig 4-stjernet, gør at man føler sig snydt, når man betaler for det.

En meget skuffende oplevelse, og jeg håber ikke andre begår samme fejl som os. Vælg et andet hotel, hvor forholdene er bedre.

Overnattede: marts 2016, rejste med familie
2  Tak, Supergeil123
Anmeldt d. 23. marts 2016 fra mobile enheder

Kata Palm Resort & Spa lever op til det forventede af et 4,5 stjernet hotel.

Rammerne er perfekte: afstanden til attraktioner, strand (Kata Beach), butikker (supermarkeder, turistgøgler-marked, massage og generel shopping), restauranter (også gode af slagsen: Eightfold, madmarkedet ved Palm Spring Corner, Osv.), etc. er fodgængervenlige.

Værelserne: interiøret i værelserne står uden fejl og mangler, altid rengjorte ned til mindste detalje og ønsket om at yde en ekstra, formidabel service er iøjnefaldende.

Prisniveauet på og omkring hotellets ydelser er medgørlige og fair: differencen på en sodavand (ex. Coca Cola Zero er 10 bath dyrere end supermarkedspris jf. 7-Eleven).

Mad på hotellet: morgenmaden er yderst nuanceret og spænder fra kage, det hvideste, raffinerede hvedebrød til salater i flere afskygninger, frugt i alle regnbuens farver (dog ingen bananer, æbler, appelsiner, men udbuddet varierer dagligt og omfavner bredt) varme thai-retter, pandekager, yoghurter og æg i flere afarter: rør-, spejl-, kogte æg og omelet. Pålæg og skinker også dertilhørende. Stort sortiment, der nok skal mætte alle munde. Endvidere drikkevarer til enhver smag.

Det der til gengæld trækker vurderingen ned (og måske har jeg været gavmild ved at tildele fire stjerner) er to ting: 1) personalets manglende integritet, sproglige kundskaber og evne til at handle. De minder om robotter, der KUN kan udføre den rolle, de primært står ansat til, hvorfor en oplevelse som ni mand, der står bag disken og observerer én mands arbejde ikke er usædvanligt. Ej heller er det usandsynligt, at hvis du spørger en om hjælp eller har et spørgsmål henter den person "den ansvarshavende" på det område jf. ham/hende der står for kaffe til at hente en ny kande frem for bare at hente den selv - vel at mærke to meter ude i køkkenet = ventetid på fem minutter. 2) Lettere kritisabelt er det, at man IKKE kan tilkoble sig internettet andetsteds end i receptionen. Jeg ved godt, at man er på ferie, men hvis man slår sig op på at have internet (tilmed flere af slagsen) bør min. ét virke uden for en radius af receptionen.

Overnattede: marts 2016, rejste med familie
Tak, Inspire400864
Anmeldt d. 16. februar 2016

Kata Palm er et rigtigt godt hotel der ligger i gå afstand til restauranter - indkøb - strand.
Hotellets personale er meget venlige og yder en super service.
Værelserne er gode med udsigt over pool området.
Absolut et ophold værd

• Overnattede: januar 2016, rejste som par
1  Tak, Glenn W
Anmeldt d. 15. februar 2016

Vi havde 8 overnatninger på hotellet. Vi havde bestilt et værelse med adgang til pool, og dette kan jeg kun anbefale. Værelset var stort og lækkert, det samme var badeværelset med både badekar og brusekabine.
God service og vi havde en sød og venlig rengørningsdame.
Morgenmadsbuffeten havde et godt udvalg, kaffen var dog rimelig stærk og musikken meget irriterende.
Wifi var rimelig dårlig, så hvis du ikke kan undvære dette, er det ikke et godt valg.
Hotellet ligger godt i forhold til restauranter og barer, og med gå afstand til Kata Beach.
Hvis vi skulle til Phuket igen ville vi nok overveje at bestille dette igen.

Værelsestip: Værelse med adgang til pool
  • Overnattede: januar 2016, rejste som par
Tak, Johannakatrine