Åben i dag: 11.00 - 15.00
Book på forhånd
Hvorfor skal du booke på Tripadvisor?
  • Højdepunkter for turen og hele turplanen
  • Let online reservation
  • Laveste garanterede pris

Google
Sådan kan du opleve Mosede Fort, Danmark 1914-18
København Card
841 anmeldelser
fra 73,80 $
Anmeldt d. 16. november 2020

Et lille museum, der ikke blot handlede om krudt nog kugler, men også om hvad der rørte sig i befolkningen den gang. Der er masser af ting at røre ved, du kan bruge telefonen og høre Politikens nyhedsavis, sammensætte kosten for en familie og stifte bekendtskab med politiske overvejelser både om krigen og andre ting, der rører sig i historien. Hver dag kl.12 er der omvisning. Jeg var heldig, for jeg var den eneste gæst, så jeg kunne bare spørge løs. Museet er spændende for alle aldersgrupper. Udendøres området er altid åbent og det koster ingenting. Der er rabat for medlemmer af ældresagen på selve museet. Der er desuden opgaver til små og lidt større børn, som fåes i receptionen
Jeg kan anbefale også at besøge Greve museum, der ligger i nærheden.

Dato for oplevelse: november 2020
Tak, Bente H
Anmeldt d. 12. februar 2020

Der mangler en café eller lign efter vi have gået og set på se spændende ting i fortet som var meget interessant .

Dato for oplevelse: februar 2020
Tak, bentehm2017
Anmeldt d. 27. oktober 2019

Fort fra mellemkrigsårene, men nu indrettet i kassematterne som museum for 1. verdenskrig. Var under 2. verdenskrig overtaget af tyskerne.

Dato for oplevelse: juni 2019
Tak, Erik S
Anmeldt d. 20. oktober 2019 fra mobile enheder

En fantastisk omvisning. Der blev fortalt og omviseren gjorde det meget levende og nærværende. Et sted som er spændende for både børn og voksne. Bestemt et besøg værd

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, AnetteOHH
Anmeldt d. 18. oktober 2019

Et spændende dyk ned i en glemt krig og glemt periode. Fik masser af ny viden og vendt op på forestillingerne om, at Danmark bare mæskede sig gennem 1. verdenskrig.

Dato for oplevelse: september 2019
Tak, Gert E