Hyggeligt lille sted

Hyggeligt og informativt sted. Fine små film i 2 “biografer”, hver med plads til 2 personer. Der... læs mere

Anmeldt d. 19. september 2020

Morten M
Egå, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 15. juli 2020 fra mobile enheder

Var på besøg i bunkerområde og inde i tre stk. Guidet af Thomas, der tydeligvis ved meget om historien på Rømø, og var god til at formidle. Starter med en introduktion på ca. 40 minutter, som måske kan være lidt svær for uopdragne børn. Den giver til gengæld en fin grundviden, om turens resterende del i marken, så man forstår meget mere om hvad, man ser og betydningen for øen og både de udstationerede tropper og lokale beboere.
Så forvent at turen starter med et foredrag og forbered børnene på det inden den fortsætter i marken.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, Morten M
Anmeldt d. 19. juli 2019 fra mobile enheder

Vi var på Tønnisgårds bunkerstur på Rømø. Vi var afsted 2 voksne og 2 børn på 7 og 11. Turen startede med en lille forhistorie om krigen på Rømø og generelt, det var lidt hårdt for børnene, men guiden gjorde det godt for at fastholde dem. Derefter kørte vi ud og så forskellige bunkere, 2 af dem fik vi lov til at komme ned i, der var spændene og guiden havde mange gode historier og var god til at aktivere børnene med løbegange og små opgaver.

Dato for oplevelse: juli 2019
2  Tak, Ckpepppe
Anmeldt d. 14. oktober 2018 fra mobile enheder

Vi var på østerstur med Kurt fra Tønnisgård. Det var en fantastisk oplevelse, hvor vi samlede østers og blåmuslinger. Vi kom hjem med en stor spand østers og 3 kg muslinger. Kurt gjorde turen til noget helt særligt med hans viden om Vadehavet og anekdoter undervejs. Tak for en rigtig rigtig god oplevelse.

Dato for oplevelse: oktober 2018
1  Tak, KIKIHP
Anmeldt d. 14. august 2018 fra mobile enheder

Super fin guidet tur fra Havneby og ud i Vadehavet. Fin fortælling af livet i vandet og historien omkring digernes betydning for området. Kan varmt anbefales til børn og voksne. Grupper i tilpas størrelser.

Dato for oplevelse: august 2018
Tak, torbenfriisf
Anmeldt d. 29. juli 2018

Stedet i sig selv gør ikke det store ud af sig, men har dog en lille udstilling om vadehavet og så kan man købe rav til ravsnaps, men de har mange ture om vadehavet, bunkerture, hestevognsture, rav slibning m.v. til overkomlig pris som trækker voldsomt op, Men husk at checke og reserver før eller lige når I ankommer til øen (det kan reservers på deres hjemmeside), Vi var desværre for sent ude, men meget sympatisk at de rykkede hestevogns-turen om fredagen hvor vi søgte, til om formiddagen grundet varme, både af hensyn til gæster og ikke mindst heste

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, martinm_landn