Spændende multikunst før og nu

Anmeldt d. 3. august 2020
Gunnar G
København, Danmark
Moderne kunsthus med sans for omverdenen

Anmeldt d. 13. maj 2020
alfredkjaerl
Ledøje, Danmark

Anmeldt d. 3. august 2020

Vi besøgte en ustadig juli sommerdag med regn og blæst. Munkeruphus var fra 1958 i flere årtier hjem for multikunstneren Gunnar Aagaard Andersen, og der er et rum, der fortæller den spændende historie om ham. Derudover er der særudstillinger, ved vort besøg en interessant ung dansk-australsk kunstnerduo, der arbejder med forbundetheder mellem menneske og natur. Vi nød også en kop kaffe og en kage i museets cafe. Og gik en tur i haven og ned til stranden, hvor der også er flere kunstværker,

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, Gunnar G
Anmeldt d. 13. maj 2020

Jeg har gang på gang på gang været besøgende på Munkeruphus, og hver endnu eneste gang, er jeg blevet tilfredsstillet. Nu hvor coronatiden hersker over os og hærger fremgangen på Munkeruphus har jeg lige læst deres nyeste foretagende. De inviterer folkeskolerelever op og servere kunst for dem. De viser tegn på overskud og at de endnu engang lægger blod sved og tårer i stedet. Hjælpen får de af de mange frivillige som arbejder deroppe og de formår tilsammen at holde stedet i live.
Jeg vil opfordre alle til at tage et kig forbi, i kommer næppe til at fortryde det.

Dato for oplevelse: marts 2020
Tak, alfredkjaerl
Anmeldt d. 12. februar 2020 fra mobile enheder

Lækkert beliggende kunstmuseum tæt ved Dronningmølle med mange forskellige udstillinger og en hyggelig café.

Dato for oplevelse: februar 2020
Tak, elsedjurhuus
Anmeldt d. 12. oktober 2019 fra mobile enheder

Havde læst lidt om Munkeruphus, og blev meget overrasket over alle de kunstarter GAAA har involveret sig i. Filmen, der blev vist i anledning af 100-året var helt fantastisk. Virkelig et besøg værd.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, HeleneJ954
Anmeldt d. 19. maj 2019 fra mobile enheder

Fra 1989 har Munkeruphus fungeret som en selvejende institution.
Den viser skiftende udstillinger med kunst, kunsthåndværk, design og arkitektur.
Der er 3 årlige udstillinger, og den rummer også den fredede træbygning og en mindre butik og café, og i den omkringliggende park er der adgang til stranden. Der var ikke åbnet op ved vores besøg.

Dato for oplevelse: april 2019
Tak, 748Rita