Anmeldt 23. september 2014

Dette var 5.gang vi besøgte dette dejlige familiehotel. 2.gang i september. Min kone og jeg er begge meget ivrige ornitologer og Lesbos er et af de mest spændende steder i det græske øhav.
hotel malemi ligger perfekt placeret i forhold til de fleste af de rigtigt gode fuglelokaliteter. Hotellets atmosfære er afslappet, maden er rigtig god og varieret selv efter 14 dages halvpension. Værelserne er i fineste stand og rengøringen er helt i top. Vi planlægger at vende tilbage igen foråret 2016 med sammen med 6 gode fuglevenner.

• Overnattede: september 2014, rejste som par
Tak, Turlederen
Anmeldt 26. juli 2014

Det var vores første ophold hos Malemi Hotel og Georges familie.
Det er et rigtig hyggeligt og familiedrevet hotel. Man føler sig hurtigt hjemme og personalet er meget søde og i mødekommende.
Maden er god - især deres frokost og aftensmad. De lægger vægt på, at bruge grøntsager og frugt fra egen have. Og hvis de ikke selv har nok, så køber de fra det lokale marked. De laver også selv syltetøj og lign. Rigtig lækkert!
Men når man som dansker hører ordet "organic", så lægger vi nok mere i det end grækere gør. De mener vist mere, at de fokuserer på, at maden er hjemmedyrket og hjemmelavet. Man skal ikke forvente et økologisk hotel efter danske standarter. Der er stadig parfume i håndsæben og klor bliver brugt til den alm rengøring :-)
Hotellet har en dejlig pool, hvor man kan slappe af. Der er også en del børnefamilier, men det var ikke generende.
Man kan gå ned til Skala Kalloni og spise på en af de mange restauranter og byen Kalloni ligger også tæt på. Det kan virkelig anbefales, at leje en bil og tage på tur rundt på øen. Her ligger Malemi strategisk godt.
Det eneste der trak en lille bitte smule ned var, at sengen manglede en topmadras og at vores AC svigtede nogle gange.
Men hvis vi kommer tilbage til Lesvos, så skal vi tilbage til Malemi Hotel!

Værelsestip: Jeg vil anbefale værelserne på 1. sal - så får man mere privatliv.
  • Overnattede: juli 2014, rejste som par
1  Tak, Line V
Anmeldt 2. juni 2013

Hotellet er velholdt med gode værelser, glimrende service og til en meget rimelig pris. Velegnet som base, hvis man er interesseret i at udforske Lesbos' natur og historie, men også til familieferie, hvis det mest er poolen, der trækker.
Der er en fremragende morgenmad og en dejlig aftenbuffet med alskens græske lækkerier, hvis man ikke vil gå ned til byen, hvor der også er flere udmærkede restauranter.
Kan kun varmt anbefales!

• Overnattede: maj 2013
Tak, Birdsay
Anmeldt 31. maj 2013

Jeg har besøgt hotellet 8 gange. Beliggenheden er perfekt for gæster, der vil se på fugle og nyde øens fantastiske flora og ikke mindst de mange orkideer.
Dertil kommer, at der er få minutters gang til en dejlig sandstrands.
Hotellet er familiedrevet, hyggeligt og med moderne faciliteter.
Venligt personale, som er meget serciceminded.
Der serveres glimrende græsk mad.
Hotellet kan varmt anbefales.
Mogens pedersenq

• Overnattede: april 2013, rejste alene
1  Tak, Mogens P
Anmeldt 13. maj 2012

Er netop vendt hjem efter 3. ophold på dette fremragende hotel på Lesbos beliggende i hjertet af Kalloni bugten med fremragende fugle og naturlokaliteter foran døren i stille og rolige omgivelser.. Servicen og maden er helt i top og der hersker en meget afslappet atmosfære. Hotellet ligger på landet ca 2 km fra nærmeste større by Kalloni. Alt er flot vedligeholdt og altid pænt og rent.

• Overnattede: maj 2012, rejste med familie
Tak, Turlederen