“Kan anbefales”

Køkkener: Græsk
Spisemuligheder: Efter lukketid, Morgenmad, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Morgenmad, Reservationer
Anmeldt 25. juni 2018 fra mobile enheder

Særdeles vel tilberedt mad.
Trods det store spisekort, var alt veltilberedt og lækkert.
Salaten er frisk plukket, og “knasede” lækkert.
Kødet var grillet tilpas. Vi fik kylling, lam og svinekød.
Godt vinkort til meget rimelige priser.
Betjeningen nærværende, og udleverede fint materiale om hele øens aktiviteter.
Kør lidt væk fra turiststrømmens, op i bjergbyen Vafios og nyd den smukkeste solnedgangen over havet og byen Molivos under oliventræer.

Tak, Carstenholm2

Anmeldt 2. juni 2018 fra mobile enheder

Her spiser man dejlig og veltillavet græsk mad og har en vidunderlig udsigt. Måske lidt dyrere end andre steder på øen. Men det er det værd.

Tak, kirstenbonnenr
Anmeldt 30. april 2018 fra mobile enheder

Perfekt afslutning på en uges workshop. Vi delte en masse forretter. Så hovedret og dessert. Gruppen var blevet sammensvejset efter en uge med masser af arbejde. Dette var det perfekte sted at slutte. Den smukkeste udsigt kombineret med utrolig god mad og service.

Tak, kirstenbonnenr
Anmeldt 1. september 2015

En virkelig god taverna, som har den mest fantastisk udsigt, Vi bestilte begge lam. Det var lækkert tilberedt og mørt. Høflig betjening. Et sted, som vi klart vil anbefale

Tak, johnanne2015
Anmeldt 11. juli 2014

Vi havde hørt meget godt om denne restaurant 5 km udenfor Molivos i den lille landsby Vafios. Derfor tog vi derop efter at have bestilt et bord. Det havde nu ikke været nødvendigt, da der var mange ledige borde. Stemningen er rolig og der var et par borde med lokale, hvilket altid er et tegn på at der bliver lavet god mad. Vi blev heller ikke skuffet. Restauranten dyrker en del af deres råvarer selv og vi fik bl.a. nogle kogte zucchini af egen produktion, med citron. Det smagte godt. Vi fik desuden en Vafios platte, som indeholdt nogle lokale specialiteter, zucchiniball, dolmares, cheesepie, og nogle andre velsmagende retter. Derudover fik en platte med lokale oste, herunder en utroligt velsmagende feta, en blød gedeost, en spicy fetacheesesalat og to hårde oste. Til dessert fik vi en baklava og en valnød kage og kaffe. TIl drikkelse fik vi en rød Naoussa boutari fra 2009 til 16 Euro og vand. Vi blev mere end mæt, så pas på med at bestille for meget. På husets regning fik vi en egenproduceret "limoncello" som var en utrolig positiv oplevelse. Tror de sælger den i deres lille butik, hvor de sælger lokalt producerede specialiteter. Betjeningen var venligt og afdæmpet, og tjeneren var der når vi havde brug for ham. Regningen lød på i alt 56 Euro, hvilket må siges at være acceptabelt efter græske forhold. Set i forhold til andre græske restautanter er dette en af de absolut bedste vi har besøgt.

• Stemning
Tak, Kenneth K

Rejsende, der kiggede på Taverna Vafios, kiggede også på

Har du været i Taverna Vafios? Fortæl om dine oplevelser!