“Fantasktisk udsigt og lækkert mad”
Anmeldelse af Taverna Vafios

Taverna Vafios
Køkkener: Græsk
Spisemuligheder: Morgenmad, Efter lukketid, Reservationer
Spisemuligheder: Morgenmad, Efter lukketid, Reservationer
Anmeldt 1. september 2015

En virkelig god taverna, som har den mest fantastisk udsigt, Vi bestilte begge lam. Det var lækkert tilberedt og mørt. Høflig betjening. Et sted, som vi klart vil anbefale

Tak, johnanne2015

Anmeldt 11. juli 2014

Vi havde hørt meget godt om denne restaurant 5 km udenfor Molivos i den lille landsby Vafios. Derfor tog vi derop efter at have bestilt et bord. Det havde nu ikke været nødvendigt, da der var mange ledige borde. Stemningen er rolig og der var et par borde med lokale, hvilket altid er et tegn på at der bliver lavet god mad. Vi blev heller ikke skuffet. Restauranten dyrker en del af deres råvarer selv og vi fik bl.a. nogle kogte zucchini af egen produktion, med citron. Det smagte godt. Vi fik desuden en Vafios platte, som indeholdt nogle lokale specialiteter, zucchiniball, dolmares, cheesepie, og nogle andre velsmagende retter. Derudover fik en platte med lokale oste, herunder en utroligt velsmagende feta, en blød gedeost, en spicy fetacheesesalat og to hårde oste. Til dessert fik vi en baklava og en valnød kage og kaffe. TIl drikkelse fik vi en rød Naoussa boutari fra 2009 til 16 Euro og vand. Vi blev mere end mæt, så pas på med at bestille for meget. På husets regning fik vi en egenproduceret "limoncello" som var en utrolig positiv oplevelse. Tror de sælger den i deres lille butik, hvor de sælger lokalt producerede specialiteter. Betjeningen var venligt og afdæmpet, og tjeneren var der når vi havde brug for ham. Regningen lød på i alt 56 Euro, hvilket må siges at være acceptabelt efter græske forhold. Set i forhold til andre græske restautanter er dette en af de absolut bedste vi har besøgt.

• Stemning
Tak, Kenneth K
Anmeldt 4. oktober 2013 fra mobile enheder

Der kan ikke sættes en finger på deres mad og så har de jo den mest fantastiske beliggenhed. Der var dog ikke mange gæster da vi var der, men det var også sidst på sæsonen. Klart et besøg værd, pas dog på den tossede enøjede kat! :-)

Tak, Xadp05
Anmeldt 21. juli 2012

Meget veltillavet mad, rigtig god betjening og smuk solnedgang

1  Tak, Tove Riis F
Anmeldt 29. maj 2012

Restauranten ligger i bjerglandsbyen Vafios. Udsigten ned over bugten og byen Molivos er fantastisk. Køkkenet lever heldigvis op til resten... Reatauranten er ikke blandt de billigste .. men den ekstra udgift betaler sig rigeligt hvis man holder af græsk mad.

Anmeldelsen er indsamlet i samarbejde med Apollo
1  Tak, thorkildc

Rejsende, der kiggede på Taverna Vafios, kiggede også på

Har du været i Taverna Vafios? Fortæl om dine oplevelser!