Helleristninger

Anmeldt d. 7. november 2019
lassetripsen
Frederiksværk, Danmark
fra mobile enheder
Spændende område i Allinge med helleristninger

Anmeldt d. 29. august 2019
GAage
Viby J, Danmark

Vi har tidligere beundret de fine helleristninger på Madsebakke og tog naturligvis også ud for at se dem i år. Men desværre var de malinger, som tydeliggør de fantastiske figurer, slidt af, så det var svært at se helleristningerne. Er der ikke råd til en ordentlig vedligeholdelse af en sådan seværdighed? For nylig så vi de fantastiske helleristninger i Bohuslen i Sverige: Der forstår man at passe på verdensarven.

Dato for oplevelse: september 2020
Tak, SteenLindholm
Anmeldt d. 7. november 2019 fra mobile enheder

Der findes en hel del spændende helleristninger i omegnen af Madsebakke og Hammerholm. En fin spadsertur mellem de to steder ad en fint afmærket sti. Viser en del om den tidlige beboelse på Bornholm. Værd at se for både børn og voksne.

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, lassetripsen
Anmeldt d. 29. august 2019

En rundtur i området, der har gode oplysende plancher om helleristningerne er en interessant oplevelse. Desværre er nogle af dem meget svære at se. Tiden har slidt på konturerne.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, GAage
Anmeldt d. 25. august 2019 fra mobile enheder

Fascinerende og spændende historie. Smukt natur og en længere god gåtur. Flere steder rundt i området er der placeret informative skilte, som fortæller historien om helleristningerne hvilket gør oplevelsen interesant.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, clunding
Anmeldt d. 28. august 2018

Spændende at se så gamle tegninger fra bronzealderen. Vi nød at gå i naturen og se den store sten i den meget varme sommer.

Dato for oplevelse: juni 2018
Tak, praegel