“Langsom servering. Velsmagende mad, men dyrt til prisen. ”
Anmeldelse af Restaurant Sommer

Restaurant Sommer
nr. 20 af 31 Restauranter i Allinge
Køkkener: Dansk
Beskrivelse: Allinge Havn på toppen af Bornholm. Udsigten, havet og livet i øjenhøjde. Nyd en brunch, lækkert smørrebrød, en 3 retters eller bare et godt glas vin. Vi bruger naturligvis alle de lokale råvarer, vi kan skaffe og glæder os til at give jer en god oplevelse. Velkommen til Sommer og sydlandsk stemning på klippeøen.
Anmeldt 8. august 2021 fra mobile enheder

Fin udsigt over havnen med afskærmning fra vinden. Der gik lidt tid før der blev taget imod vores bestilling. Vi bestilte en stor hovedret og tre andre bestilte hver 3 af deres små retter. Fik at vide af tjeneren, at de små retter bliver delt op som forret og hovedret. De kunne ikke alle serveres samtidigt med hovedretten der var bestilt. Der gik længe før maden blev serveret, og man fik i øvrigt ikke lov til selv at bestemme hvilken en af de tre små retter man fik først. Dette endte i en stegt laks til forret og grønne asparges, samt kold kartoffelsalat til hovedret (med over 45 minutter imellem) Retterne var meget små, dog velsmagende.
Selve maden er 5/5, men den generelle oplevelse trækker det ned.

Tak, Yifei C

Anmeldt 6. august 2021 fra mobile enheder

En frokost som bestod af en burger med fritter samt et stykke smørrebrød. Burgeren var smagsløs og bollen var meget tør. Dertil fik vi en kartoffelmad, som kostede 90 kroner og absolut ikke var pengene værd. Et meget lille stykke smørrebrød uden den store smag. De to stjerner er udelukkende for den gode udsigt og ja, gode pommes frites med dip. Dette vil jeg dog ikke mene er 315 kroner værd at betale.

Ungt personale, som virkede ligeglade og arrogante, og som bl. a. ryger ude ved bordene, mens der er spisende gæster. Vi kommer i hvert fald ikke igen.

Dato for besøg: juli 2021
Tak, Meander53563897308
Anmeldt 4. august 2021

Med duften over havnen af grillet ribeye, bookede vi et bord til 7 mand. Ankom kl 2015 i en halvtom restaurant. Efter 20 minutters venten, fandt tjeneren tid til at tage vores bestilling. Efter endnu 20 minutters venten, kom tjeneren tilbage og fortalte, at den vin vi havde bestilt, ikke var på lager. Uden nogen form for viden om indholdet af vinkortet, måtte vi selv finde en ny.
Vores bestilling bestod af en blanding af små tapastetter og en enkelt hovedret.
Intet kom samlet, og hovedretten kom først. En ribeye på ca 125 gram. Bøffen var bestilt medium, men kom gennemstegt. Tjeneren var venlig og bragte den tilbage til køkkenet. Fem minutter efter kom hun tilbage med besked om, at den var stegt perfekt. Det er muligt, af skoleafløseren af en kok ikke kan stege en bøf, men medium har den aldrig været. Så ud røg den igen.
Den unge dame kom tilbage, med besked om at køkkenet ikke var enige, men vi der ville komme en ny bøf. Denne gang var den stegt, som en medium bøf skal være.
Der var nu gået ca. 1,5 time og ingen af de små tapas retter var endnu serveret.
Da de endelig kom, havde klokken nærmet sig 22. Det smagte godt, men trods de fire retter pr person, blev vi kun mætte pga det meget brød, der blev serveret.
2500 kr fattigere tog vi derfra, med en oplevelse af at være noget til grin.
Maden smager godt, men alt andet er langt under standart.
Slet ikke pengene værd.

1  Tak, MartinHougs
Anmeldt 30. juli 2021

Vi var derinde en aften og fik de små retter, vi købte 3-4 stykker hver og så en dessert tilsidst, alle gik derfra mætte og maden smagte rigtig dejligt og fisken var godt tilberedt!
Servicen var rigtig fin, hun var sød og kæk, og kom og spurgte ind til hvordan maden smager. Jeg ved ikke hvilken tjener andre har haft, men vores var super fin og imødekommende.
Alt i alt en dejlig aften

Dato for besøg: juli 2021
Tak, 55malenew
Anmeldt 29. juli 2021 fra mobile enheder

Vi prøvede 3 forretter som hovedret
Kun et ord dækker
Fantastisk lækkert og dejlig betjening
Petit forurs til dessert var ok, men havde de været perfekt var det 5 stjerner

Dato for besøg: juni 2021
Tak, TrailBlazer751885

Rejsende, der kiggede på Restaurant Sommer, kiggede også på

Har du været i Restaurant Sommer? Fortæl om dine oplevelser!