“Skønt sted”
Anmeldelse af Olstauan

Olstauan
Beskrivelse: Ølstauan på Nordbornholm er stedet, hvor du kan nyde god øl uden at gå på værtshus og få et dejligt måltid mad uden at gå på restaurant. Vi er det eneste sted, hvor du samlet kan nyde ALLE de Bornholmske bryggeriers øl på fad: Penyllan Brewery, Small Batch Brewery og Svaneke Bryghus. I afslappet atmosfære serveres hjemmelavede anretninger både til frokost og aften. Beliggenheden midt på Allinge Havn skaber den helt rette stemning for at nyde kvalitetsøl og vin med udsigt ud over havet
Anmeldt 7. august 2021

Glade tjener, lækkert mad, kæmpe udvalg af øl, gode drinks til rimmelig billige priser og vand udsigt
Kan man ønske sig mere
Vi ses snart igen :-)

Tak, charlottesR8721PW

Anmeldt 5. august 2021 fra mobile enheder

Det bliver ikke meget bedre! Godt værtskab, god øl og god mad! Der er godt med fokus på de ekstragode, lokale øl på fad! Og så kan du sidde og kigge ud på en knivskarp blå horisont.

Tak, SEVERINSE
Anmeldt 3. august 2021

Solen skinnede. Sulten nærmede sig. Vi kom til caféen og regnede med vi skulle spise en god frokost her.
Men det fik en ældre kvindelig tjener i den grad ændret. Hendes primære mission gik ud på at sørge for, at alle vidste hun bestemte. Hun ik’ alene blev uvenner med os, men fik succes med at få et andet selskab til også at fortrække sig.

Ganske ærgerligt at kundeservice kan være så elendig og det må uden tvivl resultere i færre kunder. Tips til ejeren: tag en MUS samtale eller køb en en-vejs billet med Køge færgen.

4  Tak, sebastianboetcher
Aaseanni, Ejer hos Olstauan, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 4. august 2021

Her på Ølstauan sætter vi faktisk en ære i, at behandle vore kunder ordentligt, hvilket var årsagen til, at vi ad to omgange forklarede jer, at vi på det tidspunkt, ikke havde hverken plads eller kapacitet til et selskab på mere end ti personer.
I valgte herefter, på trods af ovenstående, og uden personalets medvirken, på trods af skiltning om det modsatte, at besætte flere borde udenfor, og tilmed at fjerne stole fra andre borde, hvorfor vi ikke havde andre muligheder, end at bede jer om at forlade Ølstauan, netop for at kunne give vore gæster en god oplevelse.

Vi finder således begge jeres anmeldelser på den samme oplevelse både urimelige og unødigt sårende overfor det personale, som også på dagen, måtte finde sig i jeres urimelige sprogbrug og nedladende opførsel.

Anmeldt 3. august 2021 fra mobile enheder

Vi ankom en stor familie og ville gerne booke et bord. Fik at vide, der ikke var plads, da der var taget større selskaber ind. Vi fandt så lidt borde udenfor og spurgte, om vi måtte dele selskabet op og sidde dér. Vi fik et kortfattet svar om, at køkkenet var presset, og at vi måtte forvente at skulle vente i 45 min på maden. Alt sagt kortluntet og uden sans for kundeservice fra den ældre kvindlige tjener/ejer.

Vi besluttede os for at sætte os. Herefter blev vi fortsat ikke budt pænt velkommen. Man følte faktisk, man var til gene.
Hun kom så ud og sagde vredt, at vi ikke måtte sidde, dér, hvor man skulle kunne passere mellem bordene (ingen havde sat sig der, men en stol var midlertidigt rykket derud, så de sidste i selskabet kunne komme ind mellem bordene og sidde på bænkene). Vi forklarede det for hende, og hun bed os af og sagde, at VI skulle tale pænt, og det nok ikke var et sted for os. Virkelig ubehagelig tjener. Vi rejste os og gik. De ønsker tydeligvis ikke kunder. Tag aldrig derhen. Støt de andre lokale i stedet. Meget bedre service fik vi på Høier’s. Verden til forskel.

1  Tak, LouiseBomholtz

Anmeldt 28. juli 2021

Et dejlig sted, hvis da ikke var de skide kunder- virker til at være ejers rationale. Vi kom 19,50 og fik af vide Køkknet lukket kl 20.Fint at en hurtig bestilling af mad var påkrævet. Det var fint og maden kom kl 20. 20 min efter henter ejer/ tjener tallerken hos min hustru og jeg. Vi ønske at vores datter på 5 år fik spist lidt mere og tjeneren måtte derfor gerne lad hendes tallerken stå lidt. Det resultere i en direkte information om hun skulle få spist færdig, at han havde en opvasker på 14 som skulle hjem. Lidt ærgelig vores datter ikke måtte spise færdig. Eller det voksen personale ikke har kompetencer til at vaske en tallerken op.

Dato for besøg: juli 2021
Tak, P1540MRmikel
Aaseanni, Ejer hos Olstauan, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 31. juli 2021

Vi er på alle måder kede af den oplevelse i var udsat for.
Det er på ingen måde vor politik at skynde på vore gæster, og episoden er påtalt over for den pågældende tjener.
Mvh.
Aase og Kim

Rejsende, der kiggede på Olstauan, kiggede også på

Har du været i Olstauan? Fortæl om dine oplevelser!