“Super flot restauration”
Anmeldelse af Restaurant Vilhelm

Restaurant Vilhelm
nr. 11 af 39 Restauranter i Allinge

Sidste dag på turen og første dag hvor Restauranten var åben.
Meget flot og stilfuld restaurant og betjening.
Så absolut turens gastronomiske højdepunkt.
Gråand på langtidsbagte rødbeder med tilbehør, Clara Frijs pærer, med marcipan, chokolade og yoghurt til dessert og hertil ( desserten ) en flot Sauterne.
Den lækreste dessert jeg nogensinde har fået !!!!.
Snyd ikke jer selv for denne restaurant, hvis I kommer til Allinge.

Dato for besøg: oktober 2020
Tak, OleV_12

Anmeldt 22. august 2020 fra mobile enheder

Vi havde læst godt om stedet og derfor måtte vi da prøve .
Vi havde reserveret bord. Vi blev pænt modtaget.
Kortet bød på få men spændende retter
Vi fik hhv laks og ravioli til forretter og begge Vagtel til hovedret
Delte oste platte til dessert
Dertil Wine by the glass.
Velsmagende forretter , pænt anrettet
Ravioli retten overgik klart alle forventninger.
Dertil hvidvin sauvignon blanc
Vagtlen var 1/2 og dertil bla farseret Morkel og lidt grønt.. bla majs
Der ER ikke meget kød på en vagtel
Vil sige at vi er ikke stor spisere
Vi blev ikke overmætte... men retten var lækkert sammensat
Dertil fik vi rødvin.. dejligt at tjeneren kunne sit kram mht hvilke vine han kunne anbefale
Og man fik liv til at smage inden man valgte
Oste fadet var m smør ristet rugbrød og Bornholm kiks
Rugbrødet var simpelthen så lækkert til de meget lækre oste
Og tomat relish
Vi nød alle retter rigtigt meget og vinene dertil
Lokalet er meget lidt hyggeligt
Det er lyst nordisk design
Og ingen duge på bordene
Meget minimalistisk
Gulvet lignede beton på et auto værksted
Og gjorde lokalet koldt og meget lidt hyggeligt
For vores vedkommende manglede der ambience.
Men god mad og service

Tak, 2980hsoling
Anmeldt 24. juli 2020 fra mobile enheder

Rigtig dejlig fisk og skøn dessert. God vejledning omkring vin af sommelier. Kan absolut anbefales - lækkert brød

Tak, Seaside716446
Anmeldt 21. juli 2020 fra mobile enheder

Dette er efter aftenens udsøgte middag blevet vores spisested nummer et på Bornholm. Dette er tredje gang vi besøger stedet.
Beliggenheden centralt i Allinge er unik. Gårdhaven er om muligt blevet endnu hyggeligere med fantastisk beplantning hvoraf meget anvendes i serveringerne.
Selve restauranten er virkelig blevet opdateret med nye danske designmøbler - fik desværre ikke fat i navnet på designer eller producent. Disse klæder virkelig restauranten og med den nye bordopstilling er det nu muligt fra de fleste borde i restauranten at se ned til havnen og havet. Akustikken i restauranten er blevet rigtig god.
Også baren er opdateret med bl.a. nye barstole og gamle bordpendler fra Folketinget. Klæder virkelig det “politiske” hotel.
Velkomsten i restauranten var hjertelig af et yderst proffesionelt team.
Aftenens smagsoplevelse var en seks retters tastning menu og hvilket vidunderligt smagsbombardement vi blev udsat for. Alle retter flot anrettet. Dertil dejlige vine efter anbefaling af yderst kompetent sommelier.
Undervejs tid til at nyde et dejligt glas på den solbeskinnede terrasse.
Alt i alt en uforglemmelig oplevelse.
Det er helt sikkert en restaurant vi vil besøge igen og igen så længe niveauet er så højt.

Tak, MichaelSejerHansen
Anmeldt 5. juli 2020

Første gang på Restaurant Vilhelm, og bestemt ikke sidste gang. Helt gennemført god mad, super tilberedt, velsmagende og anrettet. Betjeningen var top professionel, med konstant øje for om vi manglede vand eller brød. Stort vinkort og gode vine by the glass. Især desserten var fabelagtig (friske jordbær). Absolut det bedste mad vi har fået på Nordbornholm.

1  Tak, tetrahym

Rejsende, der kiggede på Restaurant Vilhelm, kiggede også på

Har du været i Restaurant Vilhelm? Fortæl om dine oplevelser!