“Uden bare lidt service går den ikke.......”
Anmeldelse af Mejeriet Tunø

Mejeriet Tunø
nr. 17 af 37 Restauranter i Odder
Beskrivelse: Bag Restaurant Mejeriet står to erfarne herrer, Allan Poulsen og Martin Lemvig. Poulsen har været køkkenchef på Bagatelle i Oslo og Henne Kirkeby Kro. Lemvig bl.a har drevet Prins Ferdinand med stor succes i over 10 år. På Restaurant Mejeriet ønsker Allan og Martin at kombinere deres erfaring og knowhow, så gæsterne bliver mødt af venlig betjening, tårnhøjt niveau på service og køkken, samt et unikt vinkort, der er sat sammen af sommelier Tim Funder. Vi har ud over dining, og de flotteste selskabslokaler, tag et kig på vores hjemmeside.

Flot beliggenhed og god mad, men undskyld vi forventede en smule service.........
Vi besluttede at bestille bord til aften, efter at have nydt en forfriskning på den fine terrasse, med enestående udsigt over havnen. Vi var uheldige at bestille en IPA, som på ingen måde lå inden for feltet. Købte ganske enkelt bare en anden, da det vel kunne være os der ikke kunde lide den. Værten foreslog selv at smag mit glas, hvilket jeg frarådede - ikke at jeg havde COVID-19 symptomer - men det er vist ikke sådan man lige gør i disse tider........
Da vi entrerede som aftalt til aftenmenu, var der reserveret bord og vi blev modtaget venligt. Fik hurtigt menu kort, og bestilte hovedret. Da jeg bad om vinkort, fik jeg at vide man havde rød, hvid og rose. Tjeneren (flink ung pige) kendte ikke vinene, men hentede en spätburgunder og et glas og jeg kunne smage lidt. Skøn vin! Prisen kendte hun ikke, så hun løb lige en gang mere. 485 kr., hvilket var over vores budget, så der var da også en husets vin....fik vi så information om ...til 225. “En spansk” var det vi kunne få at vide - vi tog chancen, og den var ganske harmløs og helt uden karakter - men du får hvad du betaler for.
Efter at have fået forkert bestik til oksefilet steak, som betjeningen selv rettede med korrekte knive, hovsa salat som også hørte med, som blev leveret inden i retten, nød vi et godt stegt og mørt stykke kød, velsmagende salat og gode fritter - det levede virkelig op til vore forventninger - ros til kok og indkøber her!
Der var ingen opfølgning efterfølgende! Ingen spurgte om maden var ok, ingen spurgte om vi manglede noget og efter at have prajet tjeneren 3 gange, lykkedes det os at bestille en enkelt dessert. Da tiden efterhånden nærmede sig små 2 timer fra vores ankomst og vi stadig ikke havde fået desserten, henvendte jeg mig i baren og bad dem annullere desserten. Det kunne de ikke, da de lige havde skænket et glas vi også havde bestilt. Jeg blev så fulgt op af indehaveren, der lyttede meget lidt og havde meget travlt med forsvar, for en service der ikke skulle forsvares. Jeg gav op og bad om en regning, som ikke kom, og jeg måtte igen henvende mig til indehaveren, hvor vi fik regning og betalte. Ingen imødekommelse, ingen lytten til gæsten - jeg gik derfra med en rigtig dårlig oplevelse og fortrød at vi havde brugte en ellers dejlig aften på dette sted.
Tænk hvad det havde gjort, hvis indehaveren havde udstyret sit personale med et lille vinkort, hvis de havde haft lidt opmærksomhed på vores bord, hvis de havde lyttet - bare lidt, men sådan skulle det ikke være. Jeg lover dig indehaver af Mejeriet- du skal ikke bøvle med mig fremadrettet - jeg skal nok gå FORBI din restaurant og gå lidt længere op ad gaden, når jeg næste gang trænger til en god middag på Tunø....

Tak, Peter B

Anmeldt 7. juli 2020 fra mobile enheder

Vi havde bestilt bord en lørdag aften i Corona-tiden, og det var fint - trods travlhed i den nyrenoverede restaurant ventede vi ikke længe på vores vi to retter med vin. Maden var veltilberedt og lækker, især rødspætter med caperssmør, grønt og aspargeskartofler... - og dertil gode vine - kan bestemt anbefales!

Tak, Jette_Aarhus
Anmeldt 25. juni 2020

Et dejligt sted på en dejlig lille ø. Desværre virker værtsparet ikke som om at de har lyst til at give en god service. Man må forvente at man bliver øens ¨ved alt¨men vi fik til som svar at vi jo kunne prøve at google det. Både hvornår købmanden holdte åben til cykeludlejning.
Normalt ved man det når det er en lille ø ellers finder man ud af det. Det er nemlig god service.
Derudover holdte værtsparrets venner technofest til midnat hvor festen efterfulgt blev flyttet til nedenforan vores vindue.
Måske man ikke skal placere et par med 2 børn ovenover højtalere. Og måske skal man ikke holde åbent for gæster hvis man gerne vil have ens venner ( roundtable ) til at feste på ens sted.
Ellers skal man i hvert fald informeres om det.

Dato for besøg: juni 2020
2  Tak, 731lenar
Anmeldt 10. marts 2020

Hyggeligt nyrenoveret restaurant/hotel og venligt personale og med rigtig god mad.

Stedet kan absolut anbefales med fint varieret spisekort og altid lækkert serveret med friske råvarer og særdeles velsmagende...

spisekortet noget for enhver smag.
Et sted der kan anbefales som overnatningssted når Tunø skal udforskes.
Fine nyrenoverede værelser og samtidig fantastisk spisested.

Dato for besøg: juli 2019
Tak, rosenhoej
Anmeldt 19. oktober 2019

Et besøg på Tunø Mejeri bekræftede blot det indtryk, som vi generelt har haft af stedet, - super super mad, en professionel og nærværende betjening og en rigtig fin vejledning omkring vinvalg til maden. På alle måder anbefales det at besøge Tunø, med Tunø Mejeri som mål. Sjælden god oplevelse. Stor tak til værtsparret for en super afslutning på efterårsferien!

Dato for besøg: oktober 2019
1  Tak, PMaltepre

Rejsende, der kiggede på Mejeriet Tunø, kiggede også på

Har du været i Mejeriet Tunø? Fortæl om dine oplevelser!