“De ved ikke hvad de selv tilbyder”
Anmeldelse af Norsminde Kro

Norsminde Kro
nr. 7 af 38 Restauranter i Odder
Køkkener: Dansk, Skandinavisk, Fusion
Spisemuligheder: Morgenmad, Efter lukketid, Reservationer
Beskrivelse: Norsminde Kro har 2 spisesteder; Gourmetrestaurant i den imponerende vinkælder blandt mere end 8000 flasker vin. Gourmetrestauranten er kun åbne torsdag, fredag og lørdag aften og bordreservation er nødvendig. 6 retters menu DKK 648,- Brasseriet har udsigt over Norsminde havn og har både indendørs og udendørs servering. Brasseriet er åben både til frokost og aften, dog ikke søndag aften og hele mandag. Prisniveau DKK. 100-300,- pr. ret.
Anmeldt 22. august 2020 fra mobile enheder

Vi havde købt et Klassisk Ophold med Afternoon tea med små sandwich, søde sager og mousserende vin (kl. 15.00-17.00)
3 retters menu i Brasseriet (kl. 18.00-21.00)
Overnatning i Standardværelse med udsigt til fjorden .
Vi ankommer kl 16, og bliver modtaget med beskeden om at Afternoon tea er slut, så det må vi undvære.....underligt når de selv skiver at det slutter kl 17 !!
Da jeg kommer på værelset undersøger jeg sagen nærmere, og derfor vælger jeg at gøre opmærksom på deres fejl. Receptionisten siger at hun er blevet bedt om at sige det sluttede kl 16, og så kikkede hun på os som om vi var tossede.....Hun ku da ødelægge enhver stemning. Vi fik dog et glas bobler som plaster på såret at en anden tjener, men stadig med en følelse af at det er os der er nogle brokhoveder.....ingen undskyldning på at det er dem der fejler !!
Vi kom til dette arrangement for at fåen hyggelig aften......men hyggen udeblev.....selv stearinlys tændte de ikke, og udendørs lamper var åbenbart sparet væk. Der var en trist stemning i lokalet, og 2 stressede tjenere som ikke havde den fornødne tid til at gøre det rart for deres kunder...... men intet ondt om dem, da de gjorde deres bedste.
Til morgenmaden som kunne fåes fra kl 8.00, og vi er der ca 8.20......flere ting er ikke at finde, som f.eks manglende smør......så ud til de havde sovet over.

Tak, dorthep2014

Anmeldt 10. august 2020

Meget dejlig mad, og et dejligt sted.
Vi fik smørrebrød og cappatio , og det var velsmagende og fint det hele. Jeg synes dog det var lidt pebret at betale 49 kr. for en flaske vand.

Tak, sussielenepilgaardr
Anmeldt 10. august 2020

'Godaften' eller var det et hej i Receptionen ...... - her har du/I nøglen og ellers ingen stor velkomst eller hint til hvor værelset var placeret. Det kan i simpelthen godt gøre bedre !! Havde bestilt bord og vi fik mad med lange, lange ventetider og forstod egentlig ikke helt hvorfor - der var næsten ingen mennesker. Men heldigvis smagte det super dejlig og de mange forskellige 'tjenere' der betjente var søde. Næste gang vi jeg nok bruge mine penge et andet sted.

Tak, DortheM252
Anmeldt 10. august 2020

Oplevede en super betjening af en meget vidende tjener som med hendes anbefalinger fik os guidet ind på de rigtige bestillinger på såvel maden og vinen.

Maden var veltillavet og i tilpasse portioner. Den blev serveret med et passende tidsinterval mellem retterne og vinene passede perfekt til maden. Fik tilmed et ekstra glas for at smage en anbefalet vin.

En skøn beliggenhed hvor vi sad på terrassen og nød den varme sommeraften og solen mens vi blev trakteret på ypperste vis.

Absolut et sted der kan anbefales på alle måder.

Tak, 584clausl
Anmeldt 6. august 2020 fra mobile enheder

Vi havde booket bord i Bistroen ifm overnatning på kroen. Jeg er faktisk ked af der ikke bliver til mere end tre stjerner, fordi der kunne nemt have været fem.

Selve restauranten er meget hyggelig og der er god atmosfære. Tjenerne var smilende og søde. Flot vinkort. Så langt, så godt. Vi valgte en 4 retters landmenu - 2 x fisk, 1 kalv, og 1 ost. Efter have læst tidligere anmeldelser var vi indstillet på ventetid, meeen .... vi ender med at sidde ved bordet i 3,5 time. Hvis nu bare tjeneren havde sagt noget om at “der er ekstra ventetid i aften, grundet mange “walk ins” ( eller hvad hvid løgn man kan finde på), havde det taget det meste af vores voksende irritation.
Når retterne endelig kommer smager de fint nok, men alle mangler “det sidste” og er på en underlig måde ret “anonyme”. Om morgenen havde vi svært ved at huske hvad vi havde spist (og det skyldes ikke for mange drikkevarer!)
Norsminde - i har potentiale til at være fantastiske. I har ambitionen om at lave god mad, det kan man tydeligt se. Hvor er det synd at i falder på målstregen!

Tak, 779pernillam

Rejsende, der kiggede på Norsminde Kro, kiggede også på

Århus, Østjylland
Århus, Østjylland

Har du været i Norsminde Kro? Fortæl om dine oplevelser!