Dejligt klima - især med hund på en varm dag!

Fosdalen er så skøn! På rigtig varme dage (30°) hvor man ikke rigtig kan (eller bør) gå længere... læs mere

Anmeldt d. 8. august 2020
sallyf528
Flensborg, Tyskland
fra mobile enheder
Fantastisk vandretur i smukke omgivelser

Anmeldt d. 27. juli 2020
Mie M
Herning, Danmark

Anmeldt d. 27. juli 2020

Smuk, smuk, smuk natur. Kan godt forstå at denne tur er certificeret i Tyskland, da det er en meget unik vandretur i Danmark. Gik 11 km Fosdal-Tranum turen, og kan du holde til stigninger, så er der masser af flotte udsigter og natur, som nydes.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, Mie M
Anmeldt d. 22. juli 2020

Perfekt til en gåtur for hele familien. Fra september mulighed for at finde kantareller og andre spiselige svampe. Vær dog forsigtig.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, skatspiel
Anmeldt d. 6. april 2020 fra mobile enheder

Vi gik vandreturen fra Tranum til Fosdalen med vores børn. Vi holdt picnic ved bålpladsen ved kirken/indgang til Fosdalen.
Sikke en skøn natur. Børnene syntes også det var fascinerende at følge kilden. Og turen er fin med gangbroer nogle steder.
Er man glad for naturoplevelser, bør man tage forbi dette sted.

Dato for oplevelse: april 2020
Tak, louisecD4077TJ
Anmeldt d. 21. juli 2019 fra mobile enheder

Vi parkerede ved Lerup Kirke og gik blot ca 100 meter før vi så konjukturerne af kildens udspring - og langsomt blev det til en klukkende frodig lille vandløb. Naturen og biodiversiteten i Fosdalen er virkelig ekstraordinær - nærmest som en subtropiske regnskov. Tænk at det findes i Danmark.
Der er en fin lille rundtur på et par km rundt i lien/dalen, hvor man følger kilden.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, jeanetteh955
Anmeldt d. 20. juli 2018 fra mobile enheder

Vi startede turen ved Lerup Kirke. Der er P-plads med frokostbænke. Så gik vi ad nyetablerede sti ned gennem dalen og oplevede træer med slyngplanter. Fortsatte lidt ad asfaltvejen, inden vi gik tilbage ad stien på østsiden af dalen. Den fører op til et udsigtspunkt på Lien. Det er turen i dalen, der er bedst.

Dato for oplevelse: juli 2018
Tak, OleK813