Et besøg værd

Ikke en rundkirke som rundkirker på Bornholm, men har absolut sin helt egen charme. Mausoleet er... læs mere

Anmeldt for 4 dage siden
Annette T
Vejle, Danmark
Flot og interessant kirke, men rundkirke?

Kirken er udråbt til Fyns rundkirke, det er lidt svært at se både udvendig og indvendig, da der er... læs mere

Anmeldt d. 8. juni 2021
GAage
Viby J, Danmark

Anmeldt d. 2. november 2015

En spændende kirke med en skøn beliggenhed. Vi boede på Lundsgård, så vi kunne besøge kirken flere gange, og dermed lære lidt om dens historie, hvilket jeg personlig synteser spændende.

Tak, Kirsten A
Anmeldt d. 10. oktober 2015

Meget smukt beliggende kirke med meget velholdte omgivelser. En meget fin og anderledes kirke - rundkirke og "alm" kirke på en gang.

Dato for oplevelse: september 2015
Tak, Karen K
Anmeldt d. 7. august 2015

Der er en lille historie bag kirken med en dansk spille film indspillet i 2004 hvor kirken mistede en del vinduer

Dato for oplevelse: august 2015
Tak, Tore H
Anmeldt d. 13. juli 2015

En af de mest forunderlige kirker jeg længe har set, ikke alene er kirken i sit ydre temmelig besynderlig - en blanding mellem en rundkirke og en landsbykirke.
Men når man træder ind i kirken bliver man overasket over placringen af prædikestol, og orgel og forstår dynamikken i samspillet imellem rundkirken og landsbykirken

Tak, 370klause
Anmeldt d. 9. juni 2015

Kirken er flot og interessant at besøge, og så ligger den med perfekt udsigt over Horne og omegn...
Der er endda en tilstødende have, hvor man kan holde en lille picnic eller bare slappe af i solen.

Tak, CarinaSL86