Åben i dag: 10.00 - 16.00
et "blik" på Vikingstider

Et spændende museum, ikke så stor, i selv bygningen, men så der var også udenfor, med gravhøj og... læs mere

Anmeldt d. 28. september 2020
sharongH1314CC
Velfortalt og spændende historie

Vi tog forbi en torsdag eftermiddag for få lidt kulturelt indslag. Der blev på en oerskuelig måde... læs mere

Anmeldt d. 9. august 2018
ellok
Tønder, Danmark
fra mobile enheder

Anmeldt d. 25. august 2018 fra mobile enheder

Vi var så heldige at ankomme til museet 10 min før der gik en rundvisning igang. Vi havde en super dedikeret rundviser og det var meget spændende.

Tak, Merete_H_D
Anmeldt d. 13. august 2018 fra mobile enheder

Det originale "skib" i gravhøjen var et imponerende skue, godt visualiseret med lyssætning osv. Men resten af museet haltede lidt efter, det var ikke moderniseret og fortalte ikke så meget i dybden. Dog anbefalelsesværdigt

Dato for oplevelse: august 2018
Tak, BetinaSlot
Anmeldt d. 9. august 2018 fra mobile enheder

Vi tog forbi en torsdag eftermiddag for få lidt kulturelt indslag.

Der blev på en oerskuelig måde fortalt om Ladbyskibet og gravsætningen.

En spædende indslag i feriefornøjelserne.

Dato for oplevelse: august 2018
Tak, ellok
Anmeldt d. 29. juli 2018 fra mobile enheder

Havde to hyggelige timer her, med læring omkring vikingerne og området omkring Kerteminde. Lille hyggeligt museum med nydelig udstilling og opgaver der kan løses undervejs. Flot og spændende gravhøj med det udgravede og bevaret vikingeskib stadig inde i den kolde gravhøj. Spændende historie og flot kopi af skibet som ligger nede ved vandet. En besøg værd.

Tak, 7runec
Anmeldt d. 17. juli 2018 fra mobile enheder

Så fin formidling og smukt sted der fortæller et stykke danmarkshistorie - jeg er meget imponeret over den opjustering stedet har fået siden jeg var der som barn

Tak, trineaaskov