“Dårlig service om bord på Qatar Airways”
Anmeldelse af Qatar Airways

Anmeldt for 16. april 2018

Vi har en tur på 16 timer foran os inkl 2 timer mellemlandning i Qatar, og første tur går fra Ho Chi Minh til Qatar på 8 timer.
Starter med at få en vådserviet og mulighed for noget vand/juice. Nogle timer senere får vi et "varmt måltid" som absolut ikke er spiseligt. Får et glas vin som er helt ok. Under turen tilbydes vi vand/juice. Det er hvad vi tilbydes på en tur på 8 timer...
Efter to timer i Qatar lufthavn flyver vi videre mod København.
Igen vådserviet, vand & juice. Et par timer før ankomst til København får vi "morgenmad"
Røræg som er sten hård samt kogte kartofler, noget af en kombination. Dette og et stykke sandkage, juice og vand. Helt uspiseligt, hvis man kommer fra vest europa..

Tak, tmB1814VR

Anmeldt for 14. april 2018

På projektrejser for FN må man ikke rejse business. Problem for 207m høj mand. Selv om man gerne vil betale ekstra for benplads, er det tit ikke muligt eller udsolgt. Også ved nødudgange, hvor flypersonalet ofte ikke checker de rejsendes fysiske kapacitet. Den effektive dame ved indcheckningen fattede problemet ved et blik og skaffede et sæde med benplads. Jeg (hans kone og samarbejdspartner) fik så en plads på samme række, et par sæder væk. Så vi kunne bytte med flinke folk om bord.

Tak, Lis R
Anmeldt for 14. april 2018 fra mobile enheder

Skønt med søde og serviceminded stewardesse, på intet tidspunkt manglede vi noget.

Det var deres “gamle” business class, vi fløj med, men det lage man ikke mærke til, da man alligevel havde god plads og gode sæder.

Vores fly var forsinket inden vi lettede fra Bali, men i transferen i Doha, sikrede Qatar Airways personale, at vi kom hurtigt og godt videre. Vi landede i København on time.

Jeg vil helt klart anbefale Qatar Airways.

Tak, Nikolaj L
Anmeldt for 12. april 2018

nye rene og velfungerende fly med et serviceminded personale.ok flymad og servering af drikkevarer til.flere gange fik man tilbud om vand eller juice,alt i alt meget positivt.

Tak, kimkowalandersen
Anmeldt for 10. april 2018

Vi rejste fra København til Phuket i Thailand, og retur, med Qatar Airways.

Vi blev forsinket ca. 3,5 time i København. Vi blev orienteret om forsinkelsen ved indtjekning af bagagen, og at årsagen var, at det fly som vi skulle med, kom fra Doha, men man havde været nødsaget til at udskifte dette fly, på grund af tekniske problemer. Derfor opstod forsinkelsen.

Vi fik udstedt nye bordingkort i København, også fra Doha til Phuket. Vi fik nu 12 timer forsinkelse i Doha. Der blev udstedt kreditkort på 100 kr. pr. person til brug i København lufthavn, medens vi ventede.

Da vi ankom til Doha, skulle vi vente i ca. 12 timer, så vi gik til en informationsskranke hvor vi blev anvist et hotel til overnatning, med aftensmad og morgenmad, og transport til og fra hotellet, på Qatar Airways regning.

Et meget pænt hotel med en dejlig aftenbuffe, og en kop kaffe og en bolle, tidlig næste morgen kl. 04,30.

Vi ankom til Phuket ca. 12 timer forsinket.

Hjemrejsen forløb uden problemer og til de planlagte tidspunkter.

Flysæderne på økonomiklasse er gennemsnitlige, og udmærket benplads (højde 181)
Boing 787 Dream Liner, har et større kabine volumen, det giver en bedre luft, med bedre velvære, under flyvningen, og lidt mindre støj.

Flyene er fint rengjorte, og personalet er meget venlige og hjælpsomme.
Toiletterne blev også rengjort ca. halvejs imellem destinationerne (rigtig dejligt service)

Under normale omstændigheder er det rart at de 12 timer flyturen bliver delt op i 2 næsten lige lange flyture med et par timers transfer i Doha. Doha lufthavn er let og overskuelig at færdes i.

Heine Madsen

Tak, heine001