“Tager ikke ansvar ved aflysninger!”
Anmeldelse af KLM Royal Dutch Airlines

Anmeldt 4 uger siden

Skulle på en hurtig forretningsrejse til Firenze/Bologna, og da det var vigtigt at være tilbage på arbejdet mandag, blev der bestilt flybillet ud fredag og retur med ankomst Billund søndag sent aften - og desværre valgte jeg KLM.

Allerede på udrejsen var der problemer ved ankomst til Firenze. Pga. vind kunne flyet ikke lande i Firenze, så efter at have cirklet rundt i næsten 1 time, så landede vi i Pisa i stedet for. Dette kunne så KLM ikke noget for, men herefter gik det galt. Der var INGEN information, hvad sker der?? Man lander på et nærmest øde sted som ikke er forberedt. Venter man og flyver videre til Firenze? Bliver der sat busser op?? Efter lang tid kom det information om, at der kom busser. OK, men hvor, og hvornår?? Igen absolut ingen information. Her skal det siges, der går alm. busser fra lufthavnen til Firenze centrum, som så nogle valgte at tage af ren frustration.
Omsider efter mere end en time uden information, var der nogle som fandt ud af, der var en bus til Firenze. Stemningen steg, men da vi kom til Firenze fik de fleste lang næse... Bussen stoppede ikke i Firenze centrum, hvor de fleste skulle, men kørte direkte til lufthavnen, hvor så 90% måtte stille sig i taxi kø for at komme til centrum af Firenze.

Så kunne man tro KLM havde dummet sig nok. Men NEJ! Ved hjemrejse søndag og efter fremmøde til lufthavnen, kom der op på skærmene, flyet til Amsterdam (på vej til Billund) var AFLYST! Ingen information fra KLM, hverken på mail eller SMS, trods disse oplysninger var hos dem. Hvorfor var flyet aflyst, hvad var alternativet KLM tilbød?? Efter lang kø hos det stakkels personale i Firenze lufthavn, kom der efterhånden frem følgende: KLM påstod kraftig vind (igen??) var årsag til aflysningen. Hollændere ringede hjem og fik at vide det ikke passede! MEN, der var arbejde på den vigtigste landingsbane, med lavere kapacitet. Dette var alle flyselskaber orienteret om i god tid, men KLM havde så ikke taget højde for dette i sine flyveplaner. Så flyet fra Amsterdam til Firenze som vi skulle tilbage med kom aldrig af sted! Hvornår har KLM vidst dette?? Lang tid inden passagererne skulle møde i lufthavnen. Så igen: INGEN INFORMATION fra KLM!!
Omsider fik vi at vide, passagererne ville blive fragtet med bus til Novotel ved lufthavnen og der ville blive fundet alternative flyvninger hjem. Jeg fik så besked (SMS, så nu kunne de godt!) om en ny flyvning med AirBerlin mandag eftermiddag og gik i seng på hotellet. Næste morgen var der kommet besked på SMS om, at AirBerlin flyvningen var aflyst (!!!) uden yderligere forklaring....
Hvad gør man så?? Jo, man bliver nød til at tage ud i lufthavnen igen (taxa for egen regning) for overhovedet at få noget info. Nu skal der siges, jeg havde forsøgt at ringe KLM, men pga. overbelastning af folk som ville ringe, var der ikke svar!! Skrev så med dem på Facebook (Messenger), men de kunne "kun" beklage...
I lufthavnen var der ingen som kunne fortælle noget som helst. Der var en strejke (selvfølgelig!) på vej, så alle flyvninger ud af Italien var bookede. Mange fik pladser med andre flyselskaber via London, Berlin, Helsinki etc. - men det var meget begrænset. Jeg forklarede jeg SKULLE til Danmark pga. arbejdet, men hverken KLM eller lufthavnspersonalet kunne fortælle hvornår de var i stand til at klare dette...

Normalt ville et par dage i Firenze være dejligt, men da jeg disse dage var ene person som skulle passe forretningen, så var det yderst nødvendigt at komme hjem til Danmark.

Usikkerhede mht. hvornår KLM kunne få mig hjem, gjorde jeg besluttede at tage hjem på egen hånd. KLM blev informeret om dette på Facebook, og fik besked om, at ekstraomkostningerne ville blive videregivet til KLM. Jeg tog så eftermiddagstog til Bologna, og tog videre til München, hvor jeg bestilte billig overnatning i lufthavnen. Tog et tidlig fly næste morgen til Kastrup, tog til Odense hvor jeg arbejder - og måtte så om aftenen få transport til Billund for at hente bil.
De totale omkostninger løb op i ca DKK 3.500. Ville så KLM bagefter dække dette?? NEJ!!!!! Så nu skal jeg bruge tid og kræfter på selv, at forsøge at hente de ekstraomkostninger som KLM har påført mig.

Så jeg fraråder ALLE at benytte KLM!! De skal nok klare sine flyvninger fint i de fleste tilfælde, MEN, er der problemer, så tager de INTET ANSVAR, og der er ingen hjælp at hente!!

Tak, Gogge1956
Skriv en anmeldelse
Der er nyere anmeldelser for KLM Royal Dutch Airlines
Se de seneste anmeldelser

Anmeldt 4 uger siden

Vi skulle til koncert i Amsterdam og valgte at flyve med KLM både ud og hjem. Det fungerede som forventet fint. Vi medbragte hver en håndtaske (mulighed for 12 kg.) Vi fik mad om bord, og det var OK til prisen. Sæderne var overraskende gode. Der var virkelig mulighed for at sidde ordenligt. Og noget at det vigtigste - vi startede og ankom til tiden. Alt i alt en rigtig god tur og med den forventede service.

Tak, Vejle13
Anmeldt 12. august 2017

På en rejse fra Danmark til Rom fløj vi med KLM både frem og tilbage. Efter afgangen fra Aalborg, opdagede jeg, at jeg havde mistet min pung i Security området. Ved kabinepersonalets store hjælp, fik de kaptajnen til at kontakte lufthavnen i Aalborg, som hurtigt fandt min pung og tog den i opbevaring, til jeg fem dage senere vendte tilbage. Der var fin og hurtig service fra personalet, og jeg kunne afslappet fortsætte min rejse. I forbindelse med en motordefekt på hjemvejen, måtte flyet gå tilbage til Amsterdam. Kaptajnen og kabinepersonalet håndterede situation fint og professionelt og gav fin og dækkende orientering, så der aldrig på noget tidspunkt opstod panik hos passagererne. Lidt vand drikke havde dog været ønskeligt i den situation, hvor vi ventede i flyet, ligesom maden var den samme kedelige servering.

Tak, Lars M
Anmeldt 4. august 2017 fra mobile enheder

Man kan fint checke ind hjemme fra, men bagage mærker kan ikke printes ud i selvbetjening standerne i lufthavnen i Aalborg, som man kan ved mange selskaber. Her skal man absolut stå i en lang kø for at få vejret bagagen inden mærkerne udleveres.
Servicen ombord på flyet fejler ikke noget, og selv på en kort strækning får man en kop kaffe og et stykke kage. Dejligt at ikke alle sparer enhver form for luksus væk i jagten på profit.

Tak, Christian Mølle... N
Anmeldt 28. juli 2017

Servicen på selve flyet var helt i top, men den obligatoriske mellemlanding i Amsterdam lufthavn viste sig at være lidt af et mareridt.
Vi besluttede os får at spise aftensmad på en af restauranterne i lufthavnen, mens vi ventede på næste afgang. Da vi har fået maden, opdager vi at gulvet omkring os er levende med mus der pibler frem og tilbage. På ingen måde en god madoplevelse og fødevare sikkerheden kunne der i den grad også drages tvivl omkring.

Tak, _trineshjensen