“Fint selskab at flyve med”
Anmeldelse af Kenya Airways

Anmeldt 8. januar 2017

God service, selvom de kvindelige stewardesser var noget snerpet. Men de mandlige var friske nok. Vi fik gode pladser, så der var plads til vores lange ben. Maden var god, og rejsen var behagelig.

• Mad og drikkevarer
    • Værdi for pengene
    • Indtjekning og boarding (f.eks. effektivitet, service ved gaten)
Tak, DadToThree

Anmeldt 28. oktober 2016

Dårlig service. Det virkede ikke som om alt personalet havde styr på sikkerheden. Noget af personalet forstod ikke engelsk på fornuftigt niveau.
Sæder og konsol til underholsningssystem var i stykker.
Morgenmaden var enten en vegetarret eller stegt kylling.
Flyet kunne ikke lande i Paris - officielt på grund af tåge og landede derfor i Amsterdam. Informationen om dette og efterfølgende da flyet ikke kunne flyve længere grundet arbejdstidsregler var direkte mangelfuld. I de fire time vi sad i flyet i Amsterdam var personalet usynlige og sørgede kun en gang for at servere drikkevarer

• Mad og drikkevarer
    • Værdi for pengene
    • Indtjekning og boarding (f.eks. effektivitet, service ved gaten)
Tak, gkrb1
Anmeldt 1. oktober 2016 fra mobile enheder

Vi havde 2 gode flyveture. 4. September 2016 og 11. September 2016. Personalet venlige, smilende og god service. Transporten af baggagen gik også fint.

Tak, Frankvje
Anmeldt 16. maj 2016

Virkelig tilfredsstillende oplevelse, med opmærksomme steward(ess)er og fuld forplejning på store såvel som små ture til, fra og indenfor Afrikas grænser (CDG-NBO, NBO-ADD, ADD-JIB, JIB-NBO, NBO-AMS). Flyene, som min medpassager og jeg fløj i, var relativt nye, havde alle en skærm pr. sæde og var alle komplimenteret af en pude. Flyet fremstod virkelig pænt og rent. Desuden blev belysningen udefra - på de længere ruter til og fra Europa - behageligt kontrolleret og styret elektronisk, så lyset i kabinen var dæmpet. Når det så er sagt, er det næsten umuligt at gøre en økonomi-klasse så komfortabel, at det svarer til fem stjerner. Men det er klart en af de bedre oplevelser jeg har haft.
Desuden virker det som om, at Sky Team (som Kenya Airways, Air France og KLM er del af) har et solidt samarbejde, der gjorde at transit med to af de forskellige flyselskaber helt flydende og problemløst. Således havde vi ingen problemer bagage, der dukkede op hurtigt efter ankomst.
Kenya Airways leverer generelt en standard svarende til gode, solide europæiske selskaber såsom SAS og Air France.

Tak, sigridegevang
Anmeldt 5. maj 2016

KA flyver i samarbejde m KLM & AF fra såvel LON, AMS & Paris til Nairobi og videre til de fleste Afro Hovedstæder, samt regionale byer i Øst Afrika. De er som regel punktlige, servicemindede, og yder en venlig autentisk Afrikansk rar assistance. Dog kan det knibe hvis der er problemer, med at få dem udredet og løst. Det er tiptop moderne Fly, som fx Embraer & B737 samt de helt nye DreamLiners 787. En god kombi mellem AF/KLM & KA

Tak, Erik B